سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پخش"آیه های روشنایی"ویژه برنامه روز مباهله از رادیو قرآن

" آیه های روشنایی " ویژه برنامه روز مباهله ، سه شنبه و چهارشنبه، 7 و 8 آبان ماه از رادیو قرآن پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران وبه نقل از روابط عمومی رادیو قرآن؛ "آیه های روشنایی" ویژه برنامه 35 دقیقه‌ای گروه فرهنگ و اندیشه رادیو قرآن است که هفتم و هشتم آبان ماه از شبکه رادیویی قرآن بر روی آنتن می رود.

 در برنامه سه شنبه ، 7 آبان ماه حجت‌ الاسلام هادی خسروی چگونگی نزول آیه مباهله که خداوند در آن می فرمایند:  فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ: پس هر که در این (باره) پس از دانشی که تو را (حاصل) آمده با تو محاجه کند بگو بیایید پسرانمان و پسرانتان و زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فرا خوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت‏خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. (آیه 61 سوره مبارکه آل عمران) را مورد شرح بررسی قرار خوهند داد.

همچنین در همین ویژه برنامه حجت الاسلام علی احمدی به شرح آیه ولایت: اِنّما وَلیّکم الله و رسوله والّذین آمنوا الّذین یقیمون الصّلوة و یؤتون الزّکاة و هم راکعون: همان کسانی که نماز را بر پا می‌دارند و در حال رکوع نماز زکات می‌پردازند، می‎باشند.» (آیه 55 سوره مبارکه مائده)  که یکی از آیاتی است  که ولایت امیرالمومنین(ع) و سایر ائمه را اثبات می‌کند، توضیحاتی را ارائه خواهند کرد.

یکی از مهمترین آیاتی که در فضیلت امیرالمؤمنین علیه السلام و فاطمۀ زهرا سلام الله علیها و حسنین علیهما السلام نازل شده آیات سورۀ مبارکۀ «هل اتی»(سورۀ انسان) می باشد که شأن نزول آن مربوط به ایثار طعام این خانواده در سه شب متوالی است که همۀ روزهای آن را روزه بوده و غذای خود را به مسکین و یتیم و اسیر ایثار نموده و خود فقط با «آب» افطار نمودند.

به همین دلیل در ویژه برنامه آیه های روشنایی چهارشنبه 8 آبان ماه حجت الاسلام علی صبوحی به شرح و توضیح در ارتباط با آیات سوره مبارکه هل اتی که در شأن فضیلت اهل بیت پیامبر(ص) نازل شده  و خداوند در آیات 8، 9 و 10 آن می فرمایند:و یُطعِمونَ الطّعامَ علی حُبّهِ مِسکیناً وَ یَتیماً وَ اَسیراً * إنّما نُطعِمُکُم لِوَجهِ اللهِ لا نُریدُ مِنکُم جَزاءً وَ لا شکوراً * إنّا نخاف من رًّبِّنا یوماً عبوساً قمطریراً. توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

همچنین در همین برنامه بنا بر اهمیت خانواده در دین مبین اسلام زهرا عباسی به عنوان کارشناس و مشاور خانواده به توضیحاتی در این باره خواهند پرداخت.

در ویژه برنامه آیه های روشنایی از بخش های مختلفی همچون تبیین آیات، گزارش های مردمی،  تلاوت ، نغمات و کلام بزرگان در ارتباط با این موضوع استفاده شده است.

"آیه های روشنایی"کاری از گروه فرهنگ و اندیشه قرآنی است که به نویسندگی،سردبیری و تهیه‌کنندگی مونا توسلی و گویندگی رضا کاشفی روز های  سه شنبه و چهارشنبه ، 7 و 8 آبان ماه  ساعت 21:10 به مدت 35 دقیقه از طریق امواج رادیویی بر روی موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز از رادیو قرآن پخش خواهد شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: روز مباهله ، رادیو ، قرآن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.