سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرگزاری تحلیلی "آرتیکل" گزارش داد:

آمادگی "ايران" برای بازگشت به بازار جهاني نفت/ "صادرات نفت" افزايش يافته است

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، امیدها برای بازگشت ايران به بازارهاي نفتي در حال تقويت است، از اين رو کشورهای مختلف جهان برای سرمایه‌گذاری و شرکت در صنعت نفت ایران تمایل نشان داده‌اند.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از آرتیکل، دیپلماسی اعتدالگرای "حسن روحانی"، رئیس جمهوری ایران امیدها برای بازگشت ايران به بازارهاي نفتي را تقويت كرده است، از اين رو کشورهای مختلف جهان برای سرمایه‌گذاری و شرکت در صنعت نفت ایران تمایل نشان داده‌اند.

چين پس از 3 ماه توقف خريد نفت ايران بار ديگر واردات نفت از اين کشور را از سر گرفت. توقف واردات نفت ايران از سوی چين کمک کرد تا این کشور از تحريم‌هاي آمريکا که براي تحت فشار قرار دادن کشورهاي وارد کننده نفت از ايران در نظر گرفته شده است، معاف شود.

بر اساس این گزارش، هند در ماه اوت به‌ طور روزانه ۱۵۱ هزار بشکه نفت ایران را وارد کرد، در حالی که ماه گذشته آن یعنی ژوییه، حجم واردات نفت ایران به این کشور ۳۵ هزار بشکه در روز بود.

ایران جایگاه پانزدهم را در میان صادرکنندگان نفت به کشور هند داشت، اما اکنون با افزایش فروش نفت ایران به هند در ماه اوت، جایگاه ایران نیز در میان فروشندگان نفت به این کشور، به رتبه نهم صعود کرده است. 

اطلاعات اداره گمرک کره جنوبي، اين کشور را که پنجمين خريدار بزرگ نفت خام جهان است، ماه گذشته در مجموع 9 ميليون و 720 هزار تن نفت خام وارد کرد که در مقايسه با 11 ميليون و 30 هزار تن در ماه اوت سال 2012 کاهش يافته است.

قابل ذكر است، کره جنوبي به همراه چين، هند و ديگر واردکنندگان نفت ايران، قبول کرده است خريد نفت کشورش را کاهش دهد تا بتواند از تمديد مجدد معافيت 6 ماهه از تحريم‌هاي آمريکا استفاده کند.

"هند"، "چين" و "ژاپن" كه روي هم رفته نيمي از نفت ايران را وارد مي‌كنند، طي چند ماه گذشته واردات نفت از ايران را افزايش داده ‌اند.

بر اساس گزارش آژانس بين‌اللملي انرژي، ایران دارای چهارمین ذخایر نفتی اثبات شده در جهان است وبا صادرات 180 هزار بشکه در روز در ماه سپتامبر نسبت به سال گذشته، با افزایش  26 درصدي در صاردات نفت روبرو شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، صادرات ، افزایش ، انرژی ، هند ، نفت ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.