کارشناس ارشد اقتصاد انرژي با بيان اينکه قيمت نفت سبک ايران بالاي 107 دلار در هر بشکه است، گفت: درامد نفتي ايران در نيمه نخست سال به 23 ميليارد دلار رسيده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، رضا پديدار قيمت نفت وست تگزاس اينترمديت را  106 دلار و 33 سنت و نفت برنت درياي شمال را بالاي 108 دلار اعلام کرد و گفت: افزايش توليد روزانه نفت به 4 ميليون بشکه براي تثبيت جايگاه ايران در اوپک لازم است.

وي ميزان صادرات نفت ايران را روزانه يک ميليون و 209 هزار بشکه اعلام کرد و گفت: سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف صنعت نفت به ويژه در استخراج براي رسيدن به توليد روزانه 5 ميليون بشکه نفت در روز که هدف برنامه پنجم توسعه است با ساماندهي جذب سرمايه هاي داخلي و خراجي و به ويژه ايرانيان خارج از کشور که ظرفيت و منابع سرمايه گذاري تا 850 ميليارد دلار را دارند، قابل تحقق است.

پديدار وي با تاکيد بر بالا بودن قابليت فروش نفت ايران افزود: بيش از 18 پالايشگاه در جهان توليد خود را بر روي نفت ايران تنظيم مي کنند که مرغوبيت بالايي دارد و نمي توانند به راحتي نفت ايران را کنار بگذارند.

پديدار با اشاره به فعاليت حدود 100 شرکت دانش بنيان در صنعت نفت گفت: دولت يازدهم براي جذب سرمايه هاي خارجي برنامه هاي خوبي دارد و از ظرفيت هاي ديپلماسي هم استفاده مي کند.

وي افزود: 43 نوع فعاليت در صنعت نفت داريم و هموطنان داخل و خارج از کشور و همه علاقه مندان به حضور در اين صنعت مي توانند به وب سايت شرکت ملي نفت مراجعه کنند و با طرح هاي قابل سرمايه گذاري اشنا شوند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: اقتصاد ، انرژی ، بشکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار