سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی:

تهدید سلامت مردم به دلیل "مقاومت‌های دارویی"بسیار جدی است

گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که تهدید سلامت مردم جهان به دلیل مقاومت‌های دارویی بسیار جدی است و برای پیشگیری از عوارض جبران‌ناپذیر در آینده نزدیک، باید چاره‌اندیشی کرد.

حمیدالله سلطانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی در جهان، افزایش مقاومت میکروب ها به داروهای موجود است.

وی افزود: متاسفانه مصرف بیش از اندازه و نابجای" آنتی‌بیوتیک‌ها" موجب شده که میکروب‌ها در برابر بسیاری از داروها مقاوم بشوند و در نتیجه اثربخشی داروها تا حد زیادی کاهش یابد.

سلطانی با اشاره به گسترش ژن‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها در جهان، تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از میکروب‌های جدید بروز کرده‌‌اند که حتی در مقابل آنتی‌بیوتیک‌های قدرتمند نیز از خود مقاومت نشان می‌دهند که این موضوع بسیار نگران‌کننده و هشداردهنده است.

سلطانی تاکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که تهدید سلامت مردم جهان به دلیل مقاومت‌های دارویی بسیار جدی است و برای پیشگیری از عوارض جبران‌ناپذیر در آینده نزدیک، باید چاره‌اندیشی کرد.

وی یادآور شد: در صورتی‌که برای پیشگیری از روند فزاینده مقاومت‌های دارویی اقدام جدی صورت نگیرد، در آینده نزدیک آنتی‌بیوتیک‌های مختلف ممکن است برای درمان یک بیماری عفونی ساده هم اثربخشی و کارایی لازم را نداشته باشد. /ح

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.