مقاومت دارویی یکی از مشکلات پیش روی روند درمان در بیماری های مختلف محسوب می شود.

ابراهيمي  متخصص داخلي  در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت؛استفاده از قرص ها و داروها به صورت خودسرانه و از این میان مصرف آنتی بیوتیک و مسکن ها سهم چشمگیری در هزینه دارو و درمان را بر دوش خانوارها و جامعه خواهد گذاشت.

وی در ادامه اظهار داشت: مقاومت دارویی که در صورت مصرف خودسرانه و نامنظم آنتی بیوتیک ها ایجاد می شود، می توانند عوارض متعددی را برای مصرف کننده درپی داشته باشد.

ابراهیمی همچنین گفت: یکی از معضلات که در بحث ارتقاء بهداشت و سلامت مطرح است، در بحث سرانه مصرف دارو است و می توان گفت تا زمانی که در خصوص مصرف خودسرانه و بی رویه داروها فرهنگسازی نکنیم، شاهد هزینه های هنگفت در این عرصه خواهیم بود.

وی گفت: مقاومت دارویی ایجاد شده از مصرف آنتی بیوتیک ها، سالانه چرخه بهبود بیماران را به تعویق می اندازد و هزینه بالایی را بر دوش خانوارها درپی دارد.

ابراهیمی در پایان افزود: مطالعات مختلف نشان داده مقاومت دارویی ایجاد شده سبب می گردد تا بدن فرد در مواجهه با امراض مختلف با تشخیص اولیه پزشک با عدم تعادل همراه شود و تا شکسته شدن نسبی این مقاومت فرد با تشدید عوارض نظیر ضعف عمومی و عدم تعادل، بدحالی مواجه شود.

برچسب ها: دارو ، درمان ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار