سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بینوایان اقتباسی موزیکال از رمان ویکتور هوگو

یک اقتباس موزیکال از رمان مشهور ویکتور هوگو. در شرایطی که شخصیت‌ها به جای آنکه حرف بزنند، آواز می‌خوانند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مشخصات و ژانر: یک اقتباس موزیکال از رمان مشهور ویکتور هوگو. در شرایطی که شخصیت‌ها به جای آنکه حرف بزنند، آواز می‌خوانند.

فیلم برای کیست؟:برای هواداران آزادی، برادری و برابری.

نقطه‌های قوت اصلی:تام هوپر کارگردان، جلوه‌‌ای به روز و قابل درک و باور به این درام تاریخی بارها گفته شده می‌‌بخشد. شخصیت‌ها عوض حرف زدن،‌آواز می‌خوانند و شما از تماشای این تصاویر، احساس نامانوسی ندارید. در شرایطی که داستان و ضرب اثر، در هیاهوی ترانه‌ها و آواز و اجرای اپرایی بازیگران، لنگ نمی‌‌زند و نمی‌افتد. بازی هیو جکمن و آن هاتاوی محشر است.

ترانه‌های متعلق به نمایش موزیکال موفق بینوایان، زیبا هستند و سازندگان فیلم موفق می شوند از زاویه‌ای تازه، به یکی از مشهورترین رمان‌های تاریخ نگاه کنند. انگار این بار قرار است که پاریس، واقعا آزاد شود.  

نقطه‌های ضعف اصلی: اگر فیلم را در چارچوب ویژه و خاص‌اش پذیرفتید و باور کردید، نکته‌ای وجود ندارد که در مسیر لذت بردن از اثر، مزاحم‌تان شود. نمی‌دانم... شاید راسل کرو در نقش ژاور، آن طور که انتظار داشتیم، اثرگذار نیست. 
 
بودجه: 61 میلیون دلار
فروش: 149 میلیون دلار آمریکا
حرف تازه: این اقتباس از داستان بینوایان، الهی و مردمی هست، ولی به اندازه اغلب اقتباس‌های قبلی، مسیحی نیست. ژاور در اینجا، نه یک شیفته قانون، که ماموری است از طبقه اشراف که قرار است جلوی نماینده مردم، یعنی ژان والژان را بگیرد. صحنه‌ پایانی این نسخه از بینوایان، بیش از آن که تاکید بر رفتن روح ژان‌والژان به آسمان داشته باشد، روی برگشتن انقلابیون به دروازه‌های پاریس تاکید می‌کند تا به قول ترانه خود فیلم: در بوستان پروردگار، زنجیرها گسسته خواهند شد و مردم به پاداش‌شان خواهند رسید.  
چهره‌: تام هوپر، والبته همچنان ویکتور هوگو.
ارزش تماشا:باید باورش کنید. حتما ببینید.  

منبع: دنیای تصویر


انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.