"فرامرز قريبيان" در نشست نقد و بررسي "گناهكاران" مطرح كرد:

كارگرداني را با جديت بيشتري دنبال خواهم كرد + تصاوير

علاقه به سينما باعث شده كه در حوزه كارگرداني و تهيه كنندگي جديت بيشتري داشته باشم.

به گزارش خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران،  نشست نقد و بررسي فيلم گناهكاران با حضور فرامرز قريبيان كارگردان سام قريبيان نويسنده رامبد جوان، بهاره كيان افشار و محسن افشاني بازيگر و مصطفي مدير توليد فيلم برگزار شد.










در ابتدا فرامرز قريبيان در خصوص روند توليد فيلم گفت: پس از ساخت فيلم چشمهايش در سال 78 سعي كردم در اثر بعدي‌ام بهتر از فيلم اولم باشد به همين دليل تا سال 90 درنگ كردم تا زمانيكه فيلمنامه‌اي را توسط فرزندم به دستم رسيد.

وي ادامه داد: بعد از بررسي فيلمنامه تصميم گرفتيم كار را آغاز كنيم و براي ارائه به دريافت مجوز پروانه ساخت شرايط را فراهم كرديم كه خوشبختانه مجوز ‌آنرا دريافت كرديم.

قريبيان در خصوص ادامه كار خود در سينما عنوان كرد: به دليل بالا رفتن سن ترجيح مي‌دهم كارگرداني كنم چون هر چه سن بالا مي‌رود فرد مجبور مي‌شود نقش فرعي بازي كند و به دليل علاقه به سينما با ورود به حوزه تهيه كنندگي و كارگرداني جديت بيشتري را در حوزه سينما خواهم داشت.

در ادامه سام قريبيان نويسنده گناهكاران در خصوص سينما عنوان كرد: نكته‌اي كه در بيست سال اخير در سينماي ايران ديده‌ايم نوعي سينماي بدون قهرمان واقعي است وهدف اين بود كه قصه و سرگرمي در كنار هم فيلمي مخاطب پسند را عرضه كنيم.
وي  در خصوص جمله ابتدايي فيلم ادامه داد: وقتي با آدم بد برخورد مي‌كنيم بايد هيولا باشي و حتي شخصيت‌هاي مثبت فيلم به نوعي هيولا بودند.

رامبد جوان بازيگر فيلم در خصوص ژانر پليسي در سينماي ايران اظهار داشت: ژانر پليسي  واكشن از گونه‌هاي مورد  علاقه من است و اغلب نمونه‌هاي ساخته شده سينماي پليسي ناموفق بودند اما فيلم گناهكاران فيلم پليسي مقبول ، باورپذر و اثرگذار است.
در ادامه بهاره كيان افشار ديگر بازيگر فيلم نيز در خصوص همكاري خود گفت: فكر مي‌كنم هر كسي به سينماي ايران تعلق خاطر دارد و از همكاري با فرامز قريبيان لذت مي‌برد.

همچنين محسن افشاني بازيگر فيلم گناهكاران اظهار داشت: گناهكاران فيلم شيكي است كه مورد بي مهري قرار گرفته و با وجود اينكه فيلم به خاطر پونه به لحاظ تبليغاتي مانور زيادي رويش است اگرچه قصه گويا و پوياي خاصي نبود اما در مقايسه با اين فيلم شرايط بهتري برايش فراهم شد.

مصطفي مدير توليد فيلم نيز  در خصوص مشكلات توليد اين فيلم گفت: مديران توليد فقط به فكر سرهم آوردن فيلم‌هايشان هستند و چندان به كيفيت كار و سرو شكلشان نمي انديشند.توقع حمايت از اين فيلم را به لحاظ توليدي و لوكيشن‌هاي بسيار داشتيم و در هيچ فيلمي اين گونه فضاي لوكيشني نديده بوديم و به همين جهت تلاش كرديم بهترين شرايط را براي آرامش فكري كارگردان ايجاد كنيم.



وي با اشاره به تعهد قريبيان به عنوان تهيه كننده افزود: متاسفانه روند صعودي قيمت دلار در اين مدت سبب شد كه با چالش هايي در توليد اين اثر روبرو شويم .در پايان جواد طوسي منتقد سينما در خصوص اين فيلم اظهار داشت: گناهكاران موضوع مناسبي براي آسيب شناسي به هنگام وضعيت سينماي ايران است و اينكه چرا فيلمي كه با عشق به سينما ساخته شده است اما تاكنون فروش خوبي نداشته است.
وي ادامه داد: با وجود اينكه بخش قابل توجهي از منتقدان از اين فيلم خوششان آمده است اما اين مسئله  به ناكارآمدي سينماي ما در تجربه كردن ژانرهاي مختلف سينمايي و بالا بردن سليقه فيلم بيني در مخاطب برمي‌گردد.

وي اظهار داشت ويژگي بارز گناهكاران زبان دوگانه ساختار شكن در روايت است و زاويه ديد داناي كل در اين فيلم دو وجهي است و از سه منظر بايد به آن نگاه كرد.
طوسي خاطرنشان كرد: اين فيلم با همه مفاهيم و دستمايه‌ها بازي ساختارشكنانه‌اي داشته است و براي اكران مناسب اين فيلم‌ها بايد بستر مناسبي را در نظر گرفت.

وي در پايان صحبتهايش در خصوص فيلمبرداري فيلم نيز گفت: فيلمبرداري "بهمنش" در خدمت روايت بومي فيلم از نمونه‌هاي الگويي  ايشان در سينماي جهان است و زاويه ديد شخصيت روانگر در وهله اول باعث برهم خوردن ذهن مخاطب مي‌شود.

گفتني است در اين جلسه نشست "رامبد جوان" با جملاتي طنزآميز سعي در جذاب كردن نشست داشت كه تا حدودي نيز موفق شد./ص

انتهاي پيام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار