سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه و حوزه لازم و ملزوم يكديگرند

حوزه فرهنگی یک حوزه گسترده است که اساتید و دانشجویان کسانی هستند که می توانند با خلاقیت ذهنی خود پیشنهاداتی ارائه دهند که جاذبه این مناسبت ها را روز به روز بیشتر کنند.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛حجت الاسلام و المسلین دکتر طاها هاشمی در مراسم اختتامیه اولین جشنواره منطقه غدیر در واحد علوم و تحقیقات گفت: محیط علم و دانش در دانشگاه باید در ارتباط با هر موضوعی متفاوت تر از هر آنچه در لایحه های مختلف اجتماعی مورد بحث قرار می گیرد، باشد.
 
وی افزود: امروزه با توجه به وضعیت جامعه و نظامی که به عنوان جمهوری اسلامی در کشور ما وجود دارد باید در ارتباط با غدیر و اتصال آن به جامعه امروزی رویکردی عالمانه داشت طبیعی است مراکز علمی و آموزشی به همه موضوعات مذهبی که در ارتباط با همه جشن ها و چه عزاداری ها با نگاه خاص خود بنگرند و توقع از دانشگاه و مراکز آموزشی بسی متفاوت تر از دیگر مراسم هایی که در این خصوص در جامعه برگزار می شود است. این به این معنا نیست که آنچه به عنوان مسائل مذهبی در جامعه رواج دارد را نادیده بگریم.
 
هاشمی اظهار کرد: به اعتقاد من دانشگاه و مراکز علمی و حوزه ها باید طرحی در اندازند تا بتوانیم از برکات و جهتی که این مراسم به این مناسبت ها در تاریخ داده در زمان خود استفاده کنیم.
 
وی در ارتباط با اینکه دانشگاه ها و حوزه ها باید به تعاملی فکری برسند گفت: حوزه منهای دانشگاه به هیچ وجه و در هیچ حالتی امکان ندارد موفق شود و بتواند نظریه پردازی درستی در ارتباط به تثبیت نظام جمهوری اسلامی داشته باشد و همچنین دانشگاه منهای حوزه در ارتباط با مسائل حکومت نمی تواند طرحی را ارائه دهد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از مراسم ها که در دانشگاه ها برگزار می شود مراسمی نیست که متناسب با جایگاه علمی باشد در گسترده کردن وسعت کیفی این مراسم ها باید تلاش کرد و بسیاری از رفتارهایی که در ارتباط با مراسم ها صورت می گیرد به دلیل اینکه متناسب با زمان به درستی بحث نشده و مدل های جدیدی طراحی نشده  است، شاید مورد استقبال قرار نگیرد.

 وي  خاطر نشان كرد: باید در آینده در عین حفظ اصالت این مراسم ها شیوه های جدیدی تدبیر شود و ضرورتی ندارد که مشخصا دانشگاه مثل مراسم تکراری دیگر مکان ها انجام دهد./

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.