سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غازي حمد:

لغو سفر خالد مشعل به ايران در دستور كار نيست / ايران داراي وزن سياسي است

غازي حمد يكي از رهبران جنبش حماس و معاون وزير امور خارجه دولت فلسطين در باريكه غزه لغو و يا به تعويق افتادن سفر خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس به ايران را تكذيب كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از فلسطين پرس: "غازي حمد" در سخناني پيرامون چگونگي روابط جنبش حماس با ايران اظهار داشت: به اعتقاد حماس ايران كشوري تاثيرگذار و داراي وزن سياسي است و توانايي نقش آفريني مهم در درگيري با اشغالگران صهيونيست دارد. ايران كمك‌هايي را به جنبش حماس ارائه داده و همواره در كنار ملت فلسطين و جنبش حماس ايستاده است اما اخيرا اين روابط به دليل موضع ما در قبال سوريه كاهش يافته است.

وي در ادامه با بيان اينكه حماس در جهت عدم رسيدن روابط خود با ايران به مرحله قطعي روابط اقدام كرده و روابط با اين كشور را نگه داشته است، اخبار منتشر شده درخصوص به تعويق افتادن و يا لغو سفر "خالد مشعل" رئيس دفتر سياسي حماس به ايران را تكذيب كرد.

معاون وزير خارجه دولت فلسطين با ابراز بي اطلاعي از زمان دقيق سفر "خالد مشعل" به ايران تاكيد كرد: به نفع جنبش حماس است كه روابطش با ايران به روال طبيعي بازگردد.

"حمد" ادامه داد:حماس در پي ترميم واصلاح روابط خود با ايران است و مصلحت مشترك دو طرف اين است كه روابط داشته باشند.

اين رهبر جنبش حماس همچنين درخصوص پيشرفت روابط ايران با آمريكا و تاثير آن بر رابطه با حماس اظهار داشت: پيشرفت روابط ايران با آمريكا بر رابطه با حماس تاثير نخواهد گذاشت. حماس با كشور قطر و آمريكايي‌ها رابطه حسنه و محكمي دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: غازی ، حمد ، فلسطین ، دولت ، مشعل ، حماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.