سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فصل بازدید این روستا را در پاییز ورق بزنید

روستای زیبای گل افشان در منطقه ای کوهستانی و جنگلی در شمال شرقی شهرستان قائم شهر و حدود 10 کیلو متری مرکز شهرستان واقع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران روستای زیبای گل افشان در منطقه ای کوهستانی و جنگلی در شمال شرقی شهرستان قائم شهر و حدود 10 کیلو متری مرکز شهرستا نواقع شده است.

براساس سرشماری مرکز آمار ایران سال 1390این روستا با جمعیتی بالغ بر302 نفر و 93 خانوار ساکن در محل واقع شده است .

** چشم انداز روستا

در اول روستا شالیزار های پهناور دهها هکتاری روستا قرار دارد که آب زراعی آن با کانالی از رودخانه درکا و آبندان تامین می شود . در فصل بهار و تابستان جلوه و زیبایی خاصی دارد که با عطر دل انگیز شالیزار های روستا همراه است .

جنب و جوش و کوشش مردم در فصل آماده سازی زمین، نشاء، وجین، درو، خرمن کوبی همگی نشان از شور و نشاطی است که در مردم خونگرم این روستا وجود دارد.

** محصولات کشاورزی

محصولات این روستاشامل آلوچه، هلو، شلیل ، انواع مختلف انگور و انجیر و مزرعه های زیبای گندم و جو است که عطر زیبای آن تمام روستا را پرمی کند.

** باغ مرکبات روستا

در فصل زیبای پاییز و زمستان باغهای انواع مرکبات زیبایی ویژه ای به روستا می بخشد با توجه به کوهستانی بودن روستا و جاری بودن رودخانه درکا از وسط روستا،این روستا از بلایای طبییعی از جمله سیل در امان می باشد.

** مردم روستا

شب‌نشینی‌ها و صله‌رحم یکی از اخلاق پسندیده مردم این روستا است. احترام به بزرگان و ریش‌سفیدان یکی از صفات برجسته جوانان و نوجوانان گل افشان است. اکثر مردم از گل افشانی بودن خود افتخار می‌کنند حتی کسانی که چندین سال به شهر و یا جایی دیگر هجرت کردند، وصیّت می کنند که او را در گل افشان دفن کنند. زنان گل افشانی تا آخرین لحظة عمر دوشادوش مردان در شالیزاری، دامداری، باغداری ، زراعت تلاش می کنند و در خانه، آشپزی و خانه‌داری کدبانوی تمام عیارهستند

برچسب ها: روستا ، بازدید ، پاییز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.