سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای حل اختلاف جرایم اینترنتی:

کلاهبرداری های مالی بیشترین "جرایم سایبری" را تشکیل میدهند

باقر افخمی با بیان اینکه همواره هشدارهای لازم از سوی پلیس فتا به کاربران فضای مجازی داده میشود گفت:کلاهبرداری های مالی و سو استفاده های اخلاقی بیشترین جرایم فضای سایبری را در حال حاضر تشکیل میدهند.

باقر افخمی در گفتگو با خبرنگار اورژانس it باشگاه خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:کلاهبرداری در "فضای سایبر" به روش های مختلفی همچون ساخت صفحات جعلی،"هک شماره حساب "و پسورد؛ "ساخت پرتال ها" و وبسایت های نامعتبر صورت میگیرد.

 وی افزود:افراد برای خرید و فروش در فضای سایبر باید به وبسایت هایی که دارای نشان اعتماد هستند مراجعه کنند و وجود پرتال های رسمی که چنین سایت هایی را به کاربران فضای سایبر معرفی کند ضروری است.

 وی همچنین به سواستفاده های اخلاقی که در این فضا رخ میدهد اشاره کرد و اذعان داشت:کاربران باید هوشیار بوده و از انتشار اطلاعات شخصی و محرمانه خود در این فضا خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه سطح اطلاعات و آگاهی کاربران فضای مجازی در خصوص حفظ حریم شخصی آنها باید افزایش یابد خاطرنشان ساخت:جراید ،رسانه ها و صدا و سیما باید فرهنگسازی کرده و آموزشهای لازم را در این زمینه به کاربران فضای سایبر که هر روز به تعداد آنها افزوده میشود ؛بدهند.

به گفته افخمی کاربران نیز باید به این نکته توجه داشته باشند که در این فضا نباید به هر کسی اعتماد کنند و با افزایش آگاهی های خود نسبت به خطراتی که از سوی افراد سودجو آنها را تهدید میکند نسبت به رعایت موارد ایمنی در این فضا دقت بیشتری از خود نشان دهند./ح

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.