عضو کمیسيون قضايي مجلس نهم گفت: پلیس فتا به عنوان ضابط قضايی، بی‌تردید نقش موثری در کنترل جرايم سايبري و امنيت کشور داشته، اما گستردگی فضای سایبر و وسيع بودن دامنه حملات سايبري، نيازمند تلاش همه مسئولان و پيش‌بيني برنامه‌اي جامع در اين زمينه است.

"سيدحميدرضا طباطبايي" عضو کمیسيون قضايي مجلس نهم در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ارتباط با اهميت پليس جرايم سايبري اظهار داشت:  پلیس فتا به عنوان ضابط قضايی در فضای مجازی تحقيقات و کشفياتي در زمينه رصد سايت‌ها، وب‌سايت‌ها و شبکه‌هاي غيرمجاز انجام مي‌دهد که بی‌تردید نقش موثری در کنترل جرايم این فضا و ایجاد امنیت نسبی برای هموطنان داشته است.
 
وي ادامه داد: با توجه به وظیفه قانونی پلیس در صورت بروز و مشاهده جرايم عمومی توسط پلیس فتا در فضای مجازی یا گزارش و طرح شکایت رسمی در ارتباط با جرم و یا اعلام از طرف مجاری قانونی اقدام به تشکیل پرونده و پیگیرد قضايی موضوع مجرمانه خواهد کرد.
 
طباطبايي افزود: باید توجه داشت که گستردگی فضای سایبر و حجم جرایم فزاینده در آن که بخش عمده آن نیز از خارج از کشور و در مکان‌هایی صورت می‌گیرد که لزوماً در آن‌جا مجرمانه تلقی نمی‌شود، موجب می‌شود که امکان رسیدگی به بخش‌هایی از این جرايم فراهم نشود، بنابراين براي موفقيت بيشتر در ارتباط با اين مهم، همت ملي و تلاش همه مسئولان و دستگاه‌ها ضروري به نظر مي‌رسد.
 
وي تاکيد کرد: جرایم اینترنتی می‌تواند به هر شکلی وجود داشته و در هر زمان و هر کجا اتفاق بیافتد، بنابراين  به منظور جلوگيري از حملات سايبري که از خارج از کشور عليه نظام جمهوري اسلامي ايران صورت مي‌گيرد بايد برنامه‌ريزي‌هاي جامعي از سوي شوراي عالي فضاي مجازي در ارتباط با اين مهم فراهم شود.
 
عضو کمیسيون قضايي مجلس نهم در پايان خاطرنشان کرد: کنترل حملات سايبري خارج از کشور عليه کشورمان تنها برعهده پليس و ناجا نبوده چرا که به دليل وسيع بودن دامنه اين حملات همت همه مسئولين نظام و برنامه‌ريزي در تمام سطوح  حوزه عملياتي اهميت بسياري دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جرایم ، سایبری ، پلیس ، فتا ، جلوگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
احمد عبد الله زاده
۰۵:۲۳ ۲۰ شهريور ۱۳۹۲
خدا کند که بیائی یا امام زمان ببین چه میکنند/ یقیناً در آینده مسائل سیاسی ، اعتراضی ، انتقادی یا توقعات آرمانی یا نقد شخصیتهای سیاسی از جرائم سایبری خواهد بود / ولی فحشا و منکرات ونقش و نگار های شهوت انگیز از قبیل آنچه که فراوان در دسترس فرزندان این آب و خاک است از جرائم سایبری محسوب نخواهد شد / خدایا چنان کن سر انجام کار تو خوشنود باشی و ما رستگار
آخرین اخبار