سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حل مشکل "بيمه" و پهلوگيري نفتکش‌هاي ايراني در "بنادر" هند

رئيس کل بيمه مرکزي از حل مشکل بيمه و پهلوگيري نفتکش‌هاي ايراني در بنادر هند با مداخله وزير اقتصاد خبر داد و گفت: مشکل پذيرش بيمه نفتکش‌ها با ضمانت دولت رفع شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمدابراهيم امين افزود: کشتي ها براي تردد در آب‌ها و پهلوگيري در بنادر بايد بيمه نامه داشته باشند که به اين نوع بيمه نامه در اصطلاح "پي اند آي" گفته مي شود.

رئيس کل بيمه مرکزي تصريح کرد: بيمه نامه هاي صادره "پي اند اي" شرکت‌هاي بيمه ايراني به دليل تحريم در ديگر کشورها پذيرفته نمي شود، مگر اينکه دولت آن را تضمين کند.

امين گفت: اين ضمانت‌ها به صورت مرتب در وزارت امور اقتصادي و دارايي صادر مي شود و در اختيار اين شرکت‌ها و کشتي ها قرار مي گيرد.

امين با بيان اينکه مدت زمان برخي ضمانت‌ها ميان مدت و برخي ديگر سه ماهه يا کوتاه مدت است، اظهار داشت : با توجه به اينکه تعداد اين ضمانت نامه ها زياد است، تغيير دولت و معرفي وزير جديد اقتصاد سبب شد برخي ضمانت نامه ها با تاخير صادر شود و به همين دليل پذيرش نفتکش‌ها از سوي کشور هند به تاخير افتاد.

وي خاطرنشان کرد: البته از آنجايي که امور مربوطه انجام شده و تنها انجام امور اداري آن در سازمان بنادر و دريا نوردي هند باقي مانده بود، اين مشکل به سرعت رفع شد.

بيمه نامه هاي "پي اند اي" در ايران را شرکت‌هاي بيمه اي کيش و بيمه متحد قشم صادر مي کند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیمه ، مرکزی ، بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.