سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

ظرفیت اصفهان در ایجاد یک بازار مالی منطقه ای

رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی اتاق اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت ایجاد یک بازار مالی منطقه ای را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «مصطفی متین راد»در جمع اعضای کارگروه فعال سازی بورس فلزات کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی گفت:اصفهان به عنوان محور مرکزی کشور و همچنین با حضور بیشترین تعداد واحد صنعتی در بخش های مختلف می تواند زمینه ایجاد بازار مالی منطقه ای را فراهم کند.

وی با اشاره به دو تولید کننده عمده فولاد کشور و همچنین خریداران عمده آن در اصفهان گفت:انتقال بورس آهن و فولاد می تواند به رونق اقتصادی استان کمک کند.

متین راد با اشاره به مصوبه های استانی دولت قبل در انتقال بورس آهن و فولاد گفت:متاسفانه این مصوبه ها به مرحله اجرایی نرسید و از دولت یازدهم پیگیر انتقال این دفتر هستیم.

همچنین کارشناس ارشد اقتصادی استانداری اصفهان در این جلسه گفت:استانداری و اتاق اصفهان پیگیر اجرایی شدن مصوبه دولت قبلی برای انتقال بورس بودند.

«محسن ایروانی» تمرکز زدایی شرکتها و سازمان ها در تهران و توجه به مزیت ها و ویژگی های استان اصفهان را از اصول اصلی آمایش سرزمین برشمرد.

وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه اصفهان گفت:آلودگی محیط زیست ناشی از واحدهای صنعتی و خشکسالی و کمبود منابع آبی اولویت استان را به سمت بخش خدمات تخصصی سوق می دهد و بورس آهن می تواند یکی از بخش های موثر خدمات تخصصی باشد.

کارشناس ارشد اقتصادی استانداری اصفهان ایجاد بازار مالی در اصفهان در کنار بورس آهن و فولاد را گامی ارزنده در توسعه بخش خدمات استان برشمرد و گفت:در کنار هم قرار گرفتن بورس اوراق بهادار،بورس آهن و فولاد و شرکت های بیمه ای و کارگزاری های بورس می تواند زمینه ایجاد این بازار را فراهم سازد.

ایروانی استقرار نماینده اتاق پایاپای ،ناظر تام الاختیار و کارگزاری های در اصفهان را از مقدمات ایجاد بورس فلزات در اصفهان عنوان کرد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.