سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خورشيدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

ضرورت تلاش سازمان‌های ذی‌ربط در جهت اجرایی شدن اصول مترقی قانون اساسی

يك حقوقدان گفت: سازمان‌هاي ذي‌ربط بايد در راستای رعایت حقوق شهروندان و رسیدگی به مشكلات آن‌ها به منظور کسب توفیق حداکثری در جهت خدمت‌رسانی، براساس اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسي عمل كرده تا اين اصل مترقي اجرايي شود.

"سعيد خورشيدي" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با تاکید بر لزوم حمایت از حقوق شهروندی به عنوان سرلوحه فعالیت تمامي سازمان‌ها و نهادهايي كه به نوعي با حقوق مردم سروكار دارند، اظهار داشت: سازمان‌هاي ذي‌ربط در رعایت حقوق شهروندان و رسیدگی به مشكلات آن‌ها بايد براساس اصول مندرج در فصل سوم  قانون اساسي عمل كرده تا اين اصل مترقي اجرايي شود. 

وي ادامه داد: با توجه به اينكه رشد جامعه مدنی در كشور مي‌تواند، نقش مهمي در پيگيري و احقاق حقوق مردم داشته باشد، بنابراين  NGO و سازمان‌های مردم نهاد از کرامت بالایی در حفظ حقوق مادی و معنوی مردم دارند.

خورشيدي با تاكيد بر اهميت آگاهي مردم از حقوق شهروندي افزود: آزادی مطبوعات، نشست‌های سیاسی و فعالیت‌های حزبی در سطح وسیع جامعه مي‌تواند، حکایت از احترام به اعتقادات و دیدگاه‌های افراد مختلف جامعه و مشارکت آنان در تعیین سرنوشت خود باشد.

اين حقوقدان در پايان خاطرنشان كرد: طراحی کمپین‌های آموزشی برای آموزش حقوق شهروندي به افراد جامعه يكي از اقدامات اساسي مسئولان به منظور کسب توفیق حداکثری در جهت خدمت‌رسانی به شهروندان است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.