سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بومي سازي "کنتورهاي هوشمند گاز" تا پايان سال جاري

مديرپروژه هاي مسکن مهر وزارت نفت، از نصب 10 هزار کنتور هوشمند گاز در استانهاي همدان و فارس خبر داد و گفت: ساخت و طراحي کنتورهاي نسل جديد با استفاده از تکنولوژي روز تا پايان سال بومي سازي مي شود.

محمد اميرخاني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: بيش از 30 سال از قدمت کنتورهاي قديمي در کشور مي گذرد و نسل جديد کنتورهاي هوشمند گاز امکان قرائت از راه دور را فراهم مي سازد.

اميرخاني تصريح کرد: نسل جديد اين کنتورها نه تنها از نظر اقتصادي باصرفه تر بوده بلکه از نظر بعد اجتماعي نيز به نفع مصرف کننده است.
 
 وي يادآور شد: نصب اين کنتورها ازدو سال پيش شروع شده  براي اينکه از سازندگان داخلي حمايت شود اين کنتوره توسط سازندگان داخلي ساخت و طراحي شده است.

اميرخاني، اندازه‌گیری دقیق، قابل دستکاری نبودن، خواندن از راه دور (از مرکز دیسپچینگ) و جلوگیری از سرقت گاز را از جمله مزایای نصب این نوع کنتور‌های هوشمند عنوان کرد.

وی با تایید این موضوع که در حال حاضر سرقت گاز در کشور وجود دارد، گفت: اگر چه میزان سرقت گاز بسیار اندک است اما با استفاده از کنتور‌های هوشمند می‌توان مانع انجام این کار شد.

مديرپروژه هاي مسکن مهر وزارت نفت، با استفاده از کنتور‌های هوشمند می‌توان 24 ساعته روند مصرف مشترکان گاز را رصد و بدون هیچ ‌گونه خطایی میزان مصرف آنها را اندازه ‌گیری کرد.

با اشاره به این‌که بعد از تست میدانی و کسب نتیجه نهایی از آزمایش کنتور‌های هوشمند نصب آنها ر کل کشورآغاز خواهد شد، گفت: تعویض کنتور‌های هوشمند با کنتور‌های معمولی به صورت تدریجی خواهد بود و اولویت با مشترکان جدید و پرمصرف است.

اميرخاني با اشاره به اينکه نصب کنتورهاي هوشمند از دو سال پيش شروع شده است افزود:  اين کنتورها در 10هزار واحد تهران نصب شده  ولي آن گونه که بايد در کشور نهادينه شود تاکنون جوابگو نبوده  چرا که تکنولوژي مدام در حال تغيير و تحول بوده بايد موضوع انتقال اطلاعات در خصوص اين موضوع حل شود تا بصورت گسترده در سطح کشور نصب شود.

مديرپروژه هاي مسکن مهر وزارت نفت، اظهار داشت: کنتورهاي نسل جديد در حال حاضر مراحل آزمايش و تست را طي مي کند و اين موضوع تا زماني که به مرحله کارشناسي فني برسد نياز به تغيير تکنولوژي دارد.

وي يادآور شد:  10 هزار کنتور هوشمند در استانهاي همدان و فارس نصب مي شود و پيش بيني مي شود تا پايان سال به مرحله بومي سازي برسد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کنتور ، هوشمند ، گاز ، بومی سازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.