سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پخت غذا در ظروف غیر استاندارد عامل مهم "کم خوابی" است

بررسی ها نشان می دهند که پخت غذا در ظروف غیر استاندارد و استفاده از ظروف یکبار مصرف عاملی مهم در بروز اختلالات خواب به ویژه کم خوابی و برخی دیگر از اختلالات فیزیکی و روانی است.

امیر رضا نائینی، متخصص بهداشت عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  گفت: با تغییر روند بیماری ها در جهان از بیماری های واگیر به بیماری های غیر واگیر، الگوی مشکلات و معضلات بهداشتی و درمانی نیز در بسیاری از موارد تغییر کرده است.

وی تصریح کرد: بررسی ها و مطالعات انجام شده در سال‌های اخیر نشان می دهند که انسان خود از مهمترین عوامل افزایش شیوع بیماری ها و نارسایی های مختلف بوده است.

نائینی افزود: تغییر الگوهای رفتاری و غذایی، استفاده ظروف غیر استاندارد و غیر بهداشتی و برخی دیگر از غفلت های بهداشت  محیط و غذا، در گسترش بیماری های مزمن و روانی نقش داشته است.

وی با اشاره به اینکه پخت غذا در ظروف یکبار مصرف و غیر بهداشتی یکی از عادات نادرست در بین افراد جامعه است، تأکید کرد: بررسی ها نشان می دهند که پخت غذا در ظروف غیر استاندارد و استفاده از ظروف یکبار مصرف عاملی مهم در بروز اختلالات خواب به ویژه کم خوابی و برخی دیگر از اختلالات فیزیکی و روانی است.

نائینی یادآور شد: بر اساس بررسی های انجام شده بسیاری از موارد بی حوصلگی، خستگی، سردردهای خفیف تا شدید، سرگیجه های مداوم و ضعف، ناشی از پختن غذا در ظروف غیر استاندارد و استفاده از یکبار مصرف است./ح

انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.