سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرش ایرانی، سرمایه همیشه زنده

با فرهنگ سازی می‌توان مردم را به جای خرید ارز و سکه به سمت خرید فرش دستبافت سوق داد.

اکبری کار‌شناس فرش در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: کیفیت و ظرافت فرش ایرانی در سراسر دنیا معروف است و این کالای با اهمیت و ارز آور به ثبات مدیریت و تعیین افراد کاردان و کارآمد نیاز دارد.  

وی گفت: عرصه فرش ایرانی به کار اساسی و آکادمیک و تلفیقی از سنت و تجربه نیاز دارد و با استفاده از تجربیات تجاری تاجران موفق که به صادرات خوبی دست یافته‌اند و آشنا در حوزه بازار هستند در کنار مدیران اقتصاد دانان و مهندسان طراح می‌توان در عرصه فرش موفق شد.  

وی گفت: شناخت بازارهای جهانی، توانایی ارتباط با مشتری و بخش سفارش پذیری از ابزارهای مهم اقتصادی محسوب می‌شود.  
این کار‌شناس فرش تصریح کرد: بخش اقتصادی فرش پیچیده است و کار‌شناس هنری و اقتصادی می‌طلبد و توجه به بازار و نظر کار‌شناسان برای حفظ جایگاه فرش لازم است.  

وی ادامه داد: فرش ایران با کیفیت خوب زنده است و در سراسر دنیا فرش ایرانی با نماد فرش دستباف شناخته شده و این کیفیت و هنر سبب شده فرش در محور نمونه برداری قرار بگیرد.  

اکبری افزود: رقیبان ما در حوزه کیفیت توانایی رقابت ندارند ولی بخش کمیت رقابتی است زیرا نیروی کار در داخل گران است و میزان تولید پایی در حالی که ارزان بودن نیروی کار در سایر کشور‌ها راهی برای افزایش تولید ایجاد کرده است.  

وی گفت: فرش با کیفیت برای بافنده گران تمام می‌شود و ما با فرهنگ سازی توانایی ایجاد بازار و بهبود وضعیت، را داریم زیرا با تغییر فرهنگ و سوق دادن مردم به خرید فرش به جای ارز و سکه می‌توان از تولید کننده حمایت کرد.  

این کار‌شناس فرش افزود: انتخاب مدیران مناسب برای مرکز ملی فرش و اتحادیه فرش باعث دلگرمی تولیدکنندگان است افراد باسابقه و متخصص که بازی صادرات را بدانند با ثبات مدیریت و برنامه ریزی به مقصود می‌رسند.  

وی تصریح کرد: کشور افغانستان با تولید انبوع و نیروی انسانی ارزان قیمت به بازارهای جهانی دست پیدا کرده و روند رو به رشد دارد.  
اکبری افزود: استفاده از فارغ التحصیلان فرش یکی از فاکتورهای اصلی محسوب می‌شود و در حال حاضر سالانه تعداد زیادی در این رشته تحصیل می‌کنند.  

وی ادامه داد: شناخت سلیقه بازارهای خارجی حائز اهمیت است و در حوزه صادرات به کار‌شناسان و روان‌شناسان مجرب نیاز داریم.  

وی گفت: فرش به عنوان یک سرمایه همیشه زنده به عنوان یک میراث ارزشمند به دست ما رسیده و ما با ثبات مدیریت به مثبت کردن رشد صادرات و استفاده داخلی نگاه کنیم.  

وی در پایان گفت: اقتصاد فرش همواره مورد توجه ملت‌ها قرار داشته و در حال حاضر اهمیت بیشتری پیدا کرده و بخش خصوصی با حمایت‌های قانونی و مدیریتی به جایگاه اصلی این کالای ارزشمند دست پیدا خواهد کرد. 
انتهاي پيام/

برچسب ها: فرش ، ایرانی ، سرمایه ، زنده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.