سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس مجمع عالي واردات:

بي ثباتي نرخ ارز لطمه اي جدي به صادرات را در پي دارد

حسين برخوردار گفت:بانك مركزي با توجه به دامنه رقابت پذيري و بحث تجارت خارجي مكلف به نظارت و مديريت بر بازار ارز است و بي ثباتي نرخ ارز لطمه اي جدي به صادرات را در پي دارد

حسين برخوردار رئيس مجمع عالي واردات در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بيان اين مطلب گفت: براساس بند 2 قانون پولي و مالي كشور ، مديريت نرخ ارز بر عهده بانك مركزي است .

وي تصريح كرد: بانك مركزي با توجه به دامنه رقابت پذيري و بحث تجارت خارجي مكلف به نظارت و مديريت بر بازار ارز است ضمن انكه طبق بند ب قانون پولي و مالي مداخله در بازار ازاد ارز كاملا مربوط به بانك مركزي است چرا كه مجلس اجازه مداخله در اين مورد را براساس قانون به بانك مركزي داده است .

وي در ادامه گفت: متاسفانه آموزش ضعيف ترين موضوع در نظر گرفته شده در اقتصاد كشور است و هيچ رابطه اي در اين خصوص بين مراكز آموزشي با بخش صنعت و توليد كشور وجود ندارد.

رئيس مجمع عالي واردات با بيان انكه هيچ اطلاع درستي در خصوص سبد ارزي كشور وجود ندارد، عنوان كرد: چرا بايد مسولان 13 ميليارد دلار از منابع ارزي كشور را براي سفر به مردم پرداخت كنند؟

اين موضوع خود باعث كسري بودجه در كشور مي شود .

وي در پايان عنوان كرد: مهمترين موضوع در رابطه با نرخ ارز توجه به متوسط نرخ تورم است به طوريكه سال گذشته بانك مركزي ميانگين نرخ تورم را بين 30 تا 31.5 در صد اعلام كرد .

در نهايت آنكه پيشنهاد ما صادركنندگان، نرخ ارز 2450 توماني است.

برچسب ها: ارز ، ثبات ، صدمه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.