عضو شوراي پول و اعتبار "بانك مركزي" :

"بانك مركزي" مسول حفظ ذخاير ارزي براي نسل هاي آينده است

ايجاد تعادل و جلوگيري از نوسانات نرخ ارز يكي از مهمترين برنامه هاي "بانك مركزي" است كه اين بانك همواره با در نظر گرفتن ساز و كارهاي همگرايانه در پي ايجاد تصميم گيري مناسب در رابطه با ارز است.

كوروش پرويزيان عضور شوراي پول و اعتبار "بانك مركزي" در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت : در كشور ما حدود 16 تا 17 دستگاه تصميم گيرنده اقتصادي وجود دارد كه بايد در مورد بررسي نوسانات نرخ ارز با محوريت بانك مركزي تصميمات منسجمي اخذ شود.

عضو شوراي پول و اعتبار با بيان اينكه بانك مركزي مسول حفظ ذخاير ارزي براي نسل هاي آينده است ، عنوان كرد: به طور حتم هيچ ايراني آرزوي از دست دادن رقابت پذيري اقتصاد كشور با ساير اقتصاد هاي ديگر را ندارد.

وي در پاسخ به اين سوال كه بالاخره بازار ارز چه زماني به ثبات خواهد رسيد، گفت: اين كار بايد با همكاري رسانه ها ، مردم و همه بخش هاي مختلف به سرانجام برسد چرا كه ارز يك متغيير اقتصادي محسوب مي شود كه نوسانات آن تاثير مستقيم بر روي فعاليت هاي اقتصادي دارد.

پرويزيان افزود: همانطور كه مي دانيد مناسبات تجاري ما با دنيا رو به بهبود است كه اگر مشكل تحريم هاي اقتصادي هم حل شود، به طور حتم ما شاهد تسهيل در دسترسي به منابع ارزي خواهيم بود چيزي كه در شرايط كنوني امكانپذير نيست.

وي در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در رابطه با حق مداخله شوراي پول و اعتبار در مورد بحث ارز اظهار داشت: كار شوراي پول و اعتبار صرفا مربوط به استفاده از مكانيزم هاي تعيين شده براي سياست هاي پولي وارزي است و اين كار از طريق مراجع دولت و يا رئيس كل بانك مركزي در مورد دخالت در بازار ارز امكانپذير است ضمن آنكه تاييد نرخ ارز براساس بودجه سال 92 كاملا بر عهده بانك مركزي است.

وي در پايان گفت: هم اكنون در 6 ماهه اخير نوسانات ارز كاهش يافته و تمامي ال سي هاي ارزي بر اساس نرخ ارز مبادله اي توسط بانك مركزي نزد بانك هاي عامل گشايش مي يابد.

برچسب ها: بانک ، اعتبار ، نسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار