سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشجوهاي ماشيني در دانشگاه‌هاي ايران

افرادي علاقه‌مند به عنوان دانشجو وارد دانشگاه مي‌شوند و مانند ماشين عمل مي‌كنند.

نادر رفيعي، هنرمند نقاش، مدرس اين هنر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر فارغ‌التحصيلان بسياري را در رشته هنر داريم اما عده بسيار كمي از آنها به هنر مي‌پردازند.

وي اظهار داشت: فارغ‌التحصيلان دهه 50-40 كه اكنون جزء پيشكسوتان هنرهاي تجسمي هستند تمايل بيشتري براي پرداختن به هنر دارند.

رفيعي عنوان كرد: تعداد كمي از فارغ‌التحصيلان هنر در طول يك دهه اخير به هنر مي‌پردازند در حقيقت تمايل چنداني به روي آوردن به هنر را ندارند.

اين هنرمند نقاش در ادامه با تاكيد بر اينكه آموزش نادرست باعث دلزدگي و دوري آنها از هنر شده است گفت: بسياري از دانشجوياني كه به يكي از رشته‌هاي هنري مي‌پردازند جزء استعدادهاي خوب بوده‌اند و اين امر از ارائه پروژه‌هاي آنها در طول تحصيل كاملا مشخص است البته در بين اين گروه برخي نيز تنها به جهت آن‌كه نام آنها دانشجو شود وارد دانشگاه شده‌اند و مانند ماشين عمل مي‌كنند.

وي تصريح كرد: در حقيقت برخي از دانشجويان ماشين دانشجويي هستند كه بايد دوره‌اي را بگذرانند و پس از فارغ‌التحصيلي به كار ديگري مي‌پردازند.

رفيعي خاطرنشان كرد: اگر قرار است فارغ‌التحصيلان هنري به هنر نپردازند و بهانه سخت بودن و نداشتن آينده را بياورند اصلا نبايد وارد رشته‌هاي هنري شوند چرا كه باعث جلوگيري از ورود افراد علاقه‌مند مي‌شوند./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.