سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 55 صدم درصدی پی بر ای؛

معرفی بیشترین و کمترین P/E صنایع بورسی

بررسی متوسط نسبت قیمت به درآمد (P/E ) صنایع بورسی نشان می دهد از بین 35 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، 6 صنعت متوسط قیمت به درآمدی کمتر از 6 مرتبه دارند درحالی که این نسبت برای 11 صنعت، بیش از 10 مرتبه و برای 18 صنعت بین 6 تا 10 مرتبه است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، آخرین گزارش نسبت قیمت به درآمد (P/E) شرکت های بورسی را منتشر کرد که آمارها حاکی از افزایش این نسبت می دهد.

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، آخرین گزارش نسبت قیمت به درآمد (P/E) شرکت های بورسی را منتشر کرد.

این متغیر مهم بورسی که تاثیر بسزایی در تصمیم گیری سرمایه گذاران دارد در فروردین ماه امسال 90 رقم 5.70 مرتبه بود که با رشدی 55 صدم درصدی به رقم 6.25 مرتبه رسیده است.

بر اساس این گزارش، بررسی متوسط نسبت قیمت به درآمد (P/E ) صنایع بورسی نشان می
دهد از بین 35 صنعت حاضر در بورس اوراق بهادار تهران، 6 صنعت متوسط قیمت به درآمدی کمتر از 6 مرتبه دارند درحالی که این نسبت برای 11 صنعت، بیش از 10 مرتبه و برای 18 صنعت بین 6 تا 10 مرتبه است.
 
صنعت دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با 43.50 مرتبه و محصولات چوبی با 21.22 مرتبه و حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات با 20.82 مرتبه بیشترین ضریب P/E بازار سهام را در اختیار دارند.
 
6 صنعت با P/E کمتر از 6 مرتبه
 
بنابراين گزارش،کمترین نسبت قیمت به درآمد بازار متعلق به گروه شرکت های چند رشته ای صنعتی با چهار شرکت، 4.69 مرتبه است.
 
مخابرات با 4.84 مرتبه، منسوجات با 5 مرتبه، فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای و استخراج سایر معادن با 5.54 مرتبه و انبوه سازی املاک و مستغلات با 5.82 مرتبه در مکان های بعدی جای دارند. 
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، صنایع ، نماد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.