امروز 21 مهرماه تالار شيشه اي شاهد درخشش نمادهای شاخص ساز پالایشگاهی و هلدینگ خلیج فارس و فولاد بود.

به گزارش خبر نگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اين روز ها بازار بورس  يکي از جاذبه هاي سرمايه گذاران براي سرمايه گذاري شده است  خبرهاي خوش تالار شيشه اي باعث شده تا بسياري از نقدينگي ها  به سمت اين بازار سوق يابند. افزایش میزان اشخاص حقیقی در بازار يکي از دلايل  نقد‌شوندگی بیشتر بازار شده است.
 
تب و تاب روز هاي پاييزي خريدو فروش در تالار شيشه اي باعث برتری تقاضا نسبت به عرضه در اکثر گروههای مطرح بازار شده  است.با افزايش اشخاص حقيقي در بازار سرمايه ورشد اين روز هاي تالار شيشه اي باعث  گوشه نشيني هر چه بيشتر بازار هاي رقيب شد.

افزایش سودآوری شرکـ‌ت‌های بورسی، تضعیف بازارهای رقیب، عرضه های بزرگي چون هلدینگ خلیج فارس، پتروشیمی جم و سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین باعث ورود سرمایه گذاران جدیدی در این بازار شد.

 ارزش معاملات بورس تهران در سال 91 حدود 26 هزار میلیارد تومان بود، که این متغیر از ابتدای امسال با رشد 480 درصدی به رقم 52 هزار میلیارد تومان رسیده که در تاریخ معاملات بازار سرمایه بی سابقه است.

در بازار سرمايه نکته اي که بايد سهامداران به ان توجه کنند  اين است که تنها توجه به رشد شاخص مد نظر سهامداران قرار نگيرد بلکه بايد معیارهای مختلفی همچون نقدشوندگی، دفعات معاملات، ارزش بازار و ... را مد نظر خود قرار دهند.تا از رشد واقعي قيمت ها اطلاع يابند.

رشد اين روزهاي بازار سوالي را براي بسياري از فعالان بازار سرمايه در خصوص حبابي بودن اين بازار ايجاد کرده است .اما با بدست اوردن p.e))مي توان از حبابي بودن بازار اطلاع داشت. بازار در بلندمدت و کوتاه‌مدت برمبنای انتظارات ، سودآوری داشته است و با وجود تمام معیارهای اندازه‌گیری بازار، وجود حباب معنا ندارد.

افراد تازه وارد بورس براي کاهش ريسک به تشکیل سبدی از سهام بپردازند واز طریق صندوق های سرمایه گذاری به طور غیر مستقیم وارد این بازار شوند. 

نوسان جزء ذات این بازار است به همین علت به سرمایه گذاران توصیه می شود با مشورت افراد حرفه اي بازار وبا نگاه بلندمدت وارد بازار سهام شوند.

بازار امروزرا با عدد 69 هزار واحدي اغاز و در ابتداي معاملات به عدد 71 و 70 هزار واحدي پا گذاشت و با فروکش شدن اوج خريد و فروش بازار با رشد 1 هزارو 254 واحدي و قرار گرفتن بر عدد 70 هزار واحدي به کار خود پايان داد.

شاخص صنعت نيز با رشد 1 هزارو 256 واحدي به عدد 60 هزارو 962 واحد،شاخص بازار اول با رشد 815 واحدي به عدد 53 هزارو 311 واحدي و شاخص بازار دوم با رشد 3 هزارو 31 واحدي به عدد 133 هزارو 251 واحد رسيد.

امروز شاهد درخشش نمادهای شاخص ساز پالایشگاهی و هلدینگ خلیج فارس و فولاد و سنگ آهنی ها و ... بودیم. بطوريکه صنايع پتروشيمي خليج فارس با تاثير 282 واحدي،پالايش نفت بندرعباس با رشد 167 واحدي،فولاد مبارکه اصفهان با رشد 114 واحدي و پالايش نفت اصفهان با رشد 107 واحدي به ترتيب صدر نشين بازار بودند.

نمادهاي شبندر،تاپيکو،رمپنا و شپنا از نماد هاي پر بيننده و شپنا،شاوان،وتجارت و شبندر بهترين تقاضا و رتکو،حتايد،شکربن و سخاش بهترين عرضه را در بازار امروز داشتند.

بيشترين حجم معامله را امروز نماد هاي بزرگي چون تاپيکو،فولاد،فارس و رمپنا به خود اختصاص دادند.
 
افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها از سال گذشته در بازار سرمایه مطرح شده است که این موضوع فقط توانست چند روزی بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد. خبرافزايش  پتروشيمي ها بازاررا  براي سرمايه گذاران محتاط تر کرد اما با توجه به ورود  نقدينگي هاي به بازار پيش بيني رفتار سرمايه گذاران سخت شده است .

  در گروه سیمان نیز برخی شرکت های سیمانی زیر ارزش ذاتی معامله می شوند که می توان به سفارس اشاره کرد. شنیده می شود هفته آینده قرار است در خصوص قیمت صادراتی سیمان تصمیم گیری شود.
 
انتهاي پيام/
 
 
 
 

برچسب ها: بورس ، شاخص ، پالایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار