سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقصر ناسازگاری فرزندانمان کیست؟

برخی از ناهنجاری‌ها به علت بروز تاثیر مستقیم بر ارتباطات عاطفی نوجوانان منجر به کاهش عواطف در خانواده می‌شود و این مشکلات نسل به نسل این خانواده‌ها می‌چرخد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کانون خانواده مناسب‌ترین مکان برای ابراز و دریافت علاقه و محبت است و اگر این مهر و الفت فقط در کانون خانواده محدود شود و یا حتی در خانواده خود نیز تجربه شود، بچه‌های آن خانواده در بزرگسالی ارتباطات شیدایی و نفرت را می توانند در دیگران تمرین کنند که در د و اندوه خود را دارد.

براساس این گزارش: عمده اختلافات در خانواده‌ها، نتیجه کمبودها حاصل عدم آموزش و عدم مهارت‌هاست.

یک روانشناس در مورد این موضوع می‌گوید: عمده مشکلات و خوب نبودن حال خانواده‌ها عدم آگاهی در برخورد با مشکلات و مسائل پیش رویتان است.

براساس این گزارش: والدین، خود یک روزی، فرزند خانواده بوده‌اند و در معرض ناآگاهی‌های والدینشان قرار گرفته‌اند و این ناآگاهی‌ها نسل به نسل می‌چرخد و مشکلاتی با عناوین مختلف مانند ناسازگاری‌ها، اعتیاد، طلاق را به بار خواهد آورد.

همچنین برای جلوگیری از چرخش مشکلات در میان نسل‌ها و رفتار صحیح با فرزندان آگاهی است.

فرهمند، روانشناس عنوان کرد: عدم مهارت کافی و لازم، برخورد پرخاشگرانه، انتقاد از فرزندان به جای ایجاد راهکار فرزندان را از خانه فرار می‌کند و آن‌ها را به دوستانشان وابسته می‌کند.

آگاهی والدین از این مسائل موجب چرخش سینه به سینه آگاهی‌ها و افزایش موفقیت فرزندان در زندگی خواهد شد./ع2

برچسب ها: ناسازگا ، عاطفی ، ارتباط ، هنجار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.