معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان بر ایجاد محیطی امن و شاد برای کودکان در مهدهای کودک تأکید کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران سلمان حسینی اظهار کرد: ارج نهادن به مقام و جایگاه کودک از ارزش والائی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مربیان و مدیران مهد کودک ایجاد محیطی امن و شاد برای این نونهالان است، اضافه کرد: پدران و مادران مهم‌ترین نقش را شاد کردن کودکان به عهده دارند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه یکی از بهترین هدایایی که پدر و مادر می‌توانند به فرزندان خود هدیه کنند ، امکان شاد زیستن و شاد بودن آنها است، تصریح کرد: برای شاد بودن، به ثروت و دارایی فراوان نیازی نیست، بلکه می‌توان با ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین وسایل و امکانات کودکان را شاد کرد.

این مسئول افزود: همه ما باید خود را به دنیای درونی و تخیل‌انگیز کودکان نزدیک‌تر کرده و تلاش کنیم دنیای کودکی عاری از خشونت و مملو از محبت برای آنها بسازیم.

حسینی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در زمینه شاد ساختن کودکان اضافه کرد: یکی از اقدامات این سازمان در اجرای برنامه‌های شاد  در ارتباط با کودکان اجرای برنامه‌های مختلف به مناسبت روز جهانی کودک است که امسال نیز طبق روال گذشته این برنامه‌ها در استان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه ایجاد فضایی شورانگیز و به یادماندنی، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و انسانی همه سازمان‌های مرتبط و توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌گیری از آموزه های دین مبین اسلام را درون مایه برنامه‌های اجرا شده در هفته ملی کودک عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی کارناوال شادی با حضور همه مهدهای کودک استان، بازدید از آتش‌نشانی به صورت روزانه، بازدید رایگان کودکان از موزه تاریخ طبیعی و حیات وحش و بازدید از شهرک ترافیک از برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته کودک در زنجان اجرایی شد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان همچنین از ارائه خدمات شنوایی‌سنجی در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خدمات مشاوره‌ای به منظور بهبود روابط والدین و فرزندان کلیدها و نکته‌های تربیتی و آموزشی در هفته ملی کودک خبر داد و گفت: ارائه خدمات غرفه‌های شادی در پارک ملت زنجان و همچنین ارائه خدمات بینایی سنجی بهزیستی از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت هفته ملی کودک در زنجان اجرایی شد.

برچسب ها: زنجان ، مهدکودک ، امن وشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.