سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مصاحبه با ان بی سی؛

ظریف: شکست، گزینه ایران در مذاکرات نیست

وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با " ان بی سی " اظهار داشت: در شرایط کنونی دو طرف مذاکره یا هر دو شکست می‌خوردند و یا هر دو پیروز می‌شوند بنابراین این مذاکرات نباید شکست بخور‌د.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ان بی سی نیوز؛ ظریف در پاسخ به این سوال خبرنگار "ان بی سی" روش و طرح شما در این دور از مذاکرات چیست که شما را به نتایج مثبت و موفقیت گفتگوها خوشبین می‌کند، گفت: راه درست این است که در دنیای امروز هیچ‌کسی برنده یا بازنده مطلق نیست. ماهیت مذاکرات بین المللی این است که یا هر دو طرف برنده باشند و یا هر دو بازنده. 

وی تاکید کرد: در جهان کنونی نمی‌توان انتظار داشت در حالی که در کشورهای دیگر ناامنی و خشونت وجود دارد کشور دیگری در امنیت بسر ببرد. نمي‌توان ثروتمند بود در حالی که کشورهای دیگر در فقر زندگی می‌کنند.

وزير امور خارجه ايران در ادامه به موضوع 11 سپتامبر اشاره کرد و افزود: موضوع حادثه 11 سپتامبر باید با روشنی کامل برای همگان مشخص شود در غیر اینصورت نمی‌توان بپذیریم که کشوری در گوشه‌ای از دنیا به تنهایی نقطه‌ای امن است و تمامی کشورهای دیگر ناامن و خطرناک هستند. 

ظریف ادامه داد: امنیت تقسیم شدنی نیست. باید تلاش کنیم راه حل‌هایی را بیابیم و همین مورد می‌توان گامی رو به جلو در مذاکرات باشد. ما نیز سعی می‌کنیم همین اقدام را عملی کنیم. در حقیقت گزینه منطقی نیز همین است که باید از آن استفاده کنیم.

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این گفته خبرنگار که "یافتن راه حل برای تاریخی از بی اعتمادی‌ها کار آسانی نیست" تاکید کرد: همواره باید نخستین گام برداشته شود و احتمالا همین گام نخست نیز سخت‌ترین گام خواهد بود. اما پس از آن دیگر می‌توان جاده گفتگوها را بدون دشواري پیمود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.