هيئت هاي شرکت کننده در مذاکرات هسته اي ايران و غرب در ژنو فضاي حاکم بر مذاکرات را مثبت ارزيابي کردند و در همين حال تلاش هاي رژيم صهيونيستي براي تماس با اين هيأت ها به جايي نرسيد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الميادين ؛ "موسي عاصي" خبرنگار اين شبکه در ژنو در گفتگويي درباره مذاکرات بين ايران و گروه پنج بعلاوه يک و فضاي حاکم بر مذاکرات گفت: مايکل مان سخنگوي مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا فضاي حاکم بر مذاکرات را مثبت ارزيابي کرد. وي افزود طرف ايراني اصول کلي پيشنهادات جديد خود را با استفاده از پاور پوينت ارائه کرد و آن را «پايان بحراني غيرضروري، آغاز افق هاي تازه» نام گذاري کرده بود. 

وي در ادامه درباره جزئيات طرح پيشنهادي که ظريف ارائه کرده است گفت: در اين طرح به جزئيات ديدگاه ايران براي مذاکرات کنوني اشاره نشده است اما بر اساس اطلاعاتي که از منابع ايراني به دست آمده است اين طرح شامل بخش هاي مشخصي است که با اعتماد سازي بين دو طرف آغاز مي شود و تا يک سال ديگر به پايان مي رسد. مرحله اعتماد سازي از هم اکنون با مذاکرات امروز و فردا در ژنو آغاز شده است. ايران در اين مذاکرات تلاش مي کند غرب حق اين کشور را براي غني سازي اورانيوم در داخل کشور به رسميت بشناسد. 

وي در ادامه گزارش خود درباره اظهارات منتشر شده از کابينه امنيتي اسرائيل که در آن از کشورهاي شرکت کننده در نشست ژنو خواسته شده است برنامه هسته اي ايران به طور کامل متوقف و مجازات هاي بيشتري بر اين کشور اعمال شود، و اين که آيا اين اظهارات بازتابي در نشست امروز ژنو داشته است گفت: به گفته منابع ايراني، اسرائيل تلاش کرد با هيأت هاي شرکت کننده در اين مذاکرات تماس بگيرد اما هيأت هاي شرکت کننده در مذاکرات به موضع اسرائيل اهميتي ندادند زيرا مي خواهند مسئله هسته اي ايران را بر اساس طرح جديد اين کشور مورد بررسي قرار دهند و نهايت فرصتي را که ممکن است در اختيار آن قرار دهند.

 به نظر مي رسد فضاي حاکم  بر ژنو مثبت است به خصوص که يکي از مقامات بلندپايه آمريکا ديروز از امکان بازنگري در مجازات هاي اقتصادي اعمال شده بر ايران خبر داد. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار