سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"فولاد" چشم انتظار توجه دولت

پروژه هاي شرکت توليد فولاد با پيشرفت حدود 60 تا 70 درصد براي اتمام کار به توجه دولت نياز دارد.

رمضانعلي سبحاني فر عضو کميسيون صنايع و معادن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: سنگ آهن از عواملي موثر در توليد فولاد محسوب مي شود و کشور ما از داشتن معادن سنگ آهن غني است و از صادر کنندگان سنگ آهن به حساب مي آيد.

وي گفت: کمبود کارخانه هاي تبديلي سنگ آهن به فولاد ما را به وارد کننده فولاد تبديل کرده است در حالي که مواد اصلي توليد فولاد در کشور يافت مي شود.

اين نماينده مجلس افزود: سنگ آهن به هند و چين صادر مي شود و بعد از تبديل شدن به فولاد دوباره به کشور باز مي گردد و در اين ميان هزينه هنگفتي پرداخت مي شود در صورتي که سنگ آهن به عنوان ماده اوليه در کشور ما يافت مي شود.

وي گفت: با توجه به مصرف 26 ميليون تني فولاد در کشور به طور سالانه حدود 6 ميليارد دلار هزينه فولاد است و ما با توليد 12 تا 14 ميليون تن به واردات نيازمند هستيم.

سبحاني فر تصريح کرد: تکميل پروژه هاي فولادي کشور بايد در برنامه هاي اصلي دولت قرار بگيرد و با توجه به 8 پروژه در دست کار مي توان به خودکفايي در فولاد اميدوار بود.

وي افزود: در حال حاضر حدود 60 تا 70 درصد از پروژه هاي انجام شده است و براي اتمام پروژه ها به برنامه و تامين اعتبارات نياز داريم اين نماينده مجلس گفت: اتمام پروژه ها به همت دولت بستگي دارد و با تکميل کارخانه هاي توليد فولاد از واردات و خروج ارز جلوگيري مي شود.

وي افزود: در ميان اين 8 طرح 1 طرح توسط بخش خصوصي و 7 طرح توسط دولت در دست کار است.

نماينده سبزوار گفت: بخش خصوصي در حوزه فولاد بدون کمک دولت توانايي حضور ندارد و دولت با راه اندازي طرح ها و بهره برداري حدود 2 تا 3 سال مي تواند ادامه کار را به بخش خصوصي واگذار کند.

وي در پايان گفت: با توجه به معادن سنگ آهن و کارخانه هاي توليد فولاد نياز به واردات فولاد در آينده به صفر خواهد رسيد.


انتهاي پيام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.