سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توصيه هايي بورسي؛

به صندوق هاي "سرمايه گذاري" مراجعه کنيد

ورود نقدينگي زياد به بازار سهام يکي از مهم ترين اتفاق هايي است که در سال جاري رخ داده و افزايش قابل توجه حجم و ارزش معاملات نيز نشان دهنده اين موضوع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن عباسلو، مدير عامل کارگزاري ارگ هومن گفت: از مهم ترين دلايل رونق بازار گزارش هاي شش ماهه مطلوب شرکت هاست.

وي خوش بيني به آينده مذاکرات بين المللي و کاهش ريسک هاي سيستماتيک را از ديگر دلايل رونق بازار دانست و افزود: نسبت قيمت به درآمد بازار سرمايه قبل از اعمال تحريم هاي بين المللي 8 تا 9 مرتبه بود که با اعمال تحريم ها به سه تا چهار مرتبه رسيد اما خوش بيني به آينده در ماه هاي اخير باعث افزايش اين نسبت در بازار شده است.

وي معتقد است رکود در بازارهاي موازي از ديگر دلايل اين رشد و رونق محسوب مي شود و باعث شده است سرمايه ها از اين بازارها به سمت بازار سرمايه سرازير شود.

اين کارشناس بازار سرمايه در باره اينکه در شرايط بازار اين روزها چه توصيه هايي به سرمايه گذارهاي جديد و تازه وارد داريد، گفت: سرمايه گذاري از طريق صندوق هاي سرمايه گذاري بهترين گزينه براي افرادي است که به تازگي وارد بازار سرمايه شده اند.

وي با اشاره به اينکه تازه واردها مي توانند با بررسي عملکرد صندوق هاي سرمايه گذاري بهترين صندوق را براي سرمايه گذاري انتخاب کنند، گفت: بازدهي صندوق ها در برخي مواقع حتي از بازار نيز بالاتر است.

وي به سهامداران تازه وارد توصيه کرد اسير فضاي هيجاني بازار سرمايه نشوند و اگر علاقه مند به سرمايه گذاري مستقيم هستند با تحليل اقدام به خريد و فروش سهام کنند.

عباسلو همچنين با تاکيد بر اينکه بازار در شهريور پس از يک دوره رشد، به استراحت پرداخت، گفت: با پايان دوره اصلاحي و استراحت بازار سهام، رشدهاي اخير کاملا منطقي و بر مبناي دلايل بنيادي است.

به گفته اين کارشناس بازار سرمايه شرکت هاي بورسي در ابتداي سال گزارش هاي محتاطانه اي را اعلام کردند و اکنون با انتشار گزارش هاي شش ماهه شاهد پوشش هاي خوبي از سود در شرکت ها هستيم.

وي اظهار داشت : معمولا دو زمان بازار با رونق قابل توجهي مواجه مي شود يکي در اسفند ماه و در زمان انتشار گزارش هاي 12 ماهه و ديگري در نيمه سال و در موعد اعلام عملکرد 6 ماهه شرکت هاست که معمولا به دليل انتشار عملکردهاي خوب و پوشش مناسب سود ، بازار با حجم بالايي از تقاضا مواجه مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نقدینگی ، بازار ، سهام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.