سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مايکل مان:

صداهاي مثبتي از ايران به گوش مي‌رسد/ اگر سطح بالاتري از مذاکرات لازم باشد، اشتون و ظريف مذاکره مي‌کنند

سخنگوي اشتون در مصاحبه اي در آستانه نشست ژنو گفت: از زمان انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري در ايران و همچنين انتخاب محمد جواد ظريف به عنوان مسئول پرونده هسته‌اي، صداهاي مثبتي از ايران به گوش مي‌رسد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، راديو فردا(ارگان رسمي سازمان سيا) در گفتگو با مايکل مان، سخنگوي کاترين اشتون نظر او را درباره آغاز مذاکرات هسته‌اي و نحوه برگزاري آن در ژنو جويا شد.

مايکل مان گفت: همه چيز بستگي به اقدام ايران دارد همان طور که مي‌دانيد کاترين اشتون به نمايندگي از شش کشور، پيشتر پيشنهادي را از بهار امسال بر روي ميز گذاشته و تاکنون ايراني‌ها واکنش مثبتي به آن نشان نداده‌اند و يک گفتگوي جدي درباره محتويات اين پيشنهاد انجام نشده است از زمان انتخاب حسن روحاني به رياست جمهوري در ايران و همچنين انتخاب محمد جواد ظريف به عنوان مسئول پرونده هسته‌اي، صداهاي مثبتي از ايران به گوش مي‌رسد و اميدواريم که اين صداها تبديل به عملي واقعي از سوي ايران و تعهد آنها به گفتگوي جدي بشود.

سخنگوي اشتون در پاسخ به اين سوال که آيا براي شش کشور مذاکره کننده، پاياني براي اين مناقشه متصور شده است، گفت: ما هنوز پيشنهاد ايران را دريافت نکرده‌ايم و به همين دليل نمي‌خواهم درباره آنچه پيش مي‌آيد گمانه زني کنم ما منتظر اين پيشنهاد و خواندن نظرات ايران هستيم اما تنها پاياني که براي مقابله تصور است اين است که ايران ثابت کند و جامعه جهاني را مطمئن کند که در پي نظامي کردن برنامه هسته‌اي نيست و به دنبال مصارف صلح آميز از برنامه هسته‌اي‌اش هست و براي اين اعتماد سازي بايد با مدارک کافي اين موضوع را پيش ببرد.

سخنگوي اشتون درباره نحوه برگزاري مذاکرات ژنو گفت: صحبت‌ها زياد است آن‌ها (امروز سه شنبه) گفتگوها را هدايت خواهند کرد و بناست که مذاکره دو روز طول بکشد بيشتر از اين نمي‌دانيم چون بستگي به رويکرد طرف مقابل دارد اينکه ايران در مذاکره بدنبال عمل باشد.

وي درباره اين که قرار است بعد از مراسم افتتاحيه ميان ظريف و اشتون، عباس عراقچي مذاکرات را ادامه بدهد، افزود: اين چيزي است که ما هم شنيده‌ايم، گفتگوها هنوز شروع نشده و در نتيجه سخت است که به طور قطعي چيزي بگوييم؛ ايراني‌ها گويا مي‌خواهند گفتگوها در سطح فني پيش برود و ما آماده‌ايم که هر کاري براي موفقيت آميز بودن گفتگوها انجام بدهيم خيلي چيزها بستگي به رويکرد ايران دارد.

مايکل مان درباره نظر شش کشور به علاقه ايران براي افزايش سطح مذاکرات به وزراي امور خارجه گفت: گمانه زني در اين باره خيلي زياد است به نظرم اينکه گفتگوها امروز آغاز مي‌شود اهميت دارد و اگر هم سطح بالاتري لازم باشد خانم اشتون و آقاي ظريف مذاکره مي‌کنند و  به روند مذاکرات بستگي دارد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: مایکل مان ، ایران ، هسته ای ، ژنو ، اشتون ، mann ، ashton ، iran
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۳ مهر ۱۳۹۲
امیدوارم به نتیجه مثبت برسیم