مسئول سیاست خارجی و امنیت اتحادیه اروپا در سخنانی از خوشبینانه محتاطانه خود در قبال دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روسیاالیوم: شامگاه دوشنبه کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با حضور در محل اقامت هیأت ایرانی، در ضیافت شام محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، شرکت کرد.

آقای ظریف گفت‌وگوهای دو ساعته‌اش با اشتون را خوب توصیف کرد و گفت پیشنهادهای اصلی ایران را روز سه‌شنبه و در حضور اعضای گروه ۵+۱ ارائه خواهد کرد.

از سوی دیگر، کاترین اشتون پیش از این دیدار به خبرنگاران گفت: با "خوشبینی محتاطانه" و تصمیم برای پیشرفت با هدف دستیابی به راه‌حل به مذاکرات ژنو پا می‌گذارد.

وی افزود:امیدوارم که شاهد نشست دو روزه بسیار مثمر ثمر باشیم.

"اشتون" ادامه داد: امیدواریم که نشست‌ روزهای سه شنبه و چهارشنبه فرصت برای مطالعه کامل و کشف احتمالات مربوط به پیشنهاد‌ قدرت‌های بزرگ از یک سو و ایران از سوی دیگر را فراهم کند.

وی تاکید کرد: با خوشبینی محتاطانه و با تصمیمی واقعی به ژنو آمده‌ام.

گفتنی است "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی وامنیت اتحادیه اروپا امشب در ضیافت شام سفارت ایران در ژنو شرکت کرده وبا "دکتر محمد جواد ظریف" وزیر امورخارجه ایران دیدار وگفتگو خواهد کرد.
برچسب ها: اشتون ، ایران ، ژنو ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار