سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي در مراسم معارفه دادستان "ديوان محاسبات"؛

آموزش فراوني "تخلفات" به مسئولين مالي تا عيد/"بودجه ريزي" عملياتي توسط دولت قبل ناديده گرفته شد

دادستان رئيس ديوان محاسبات با بيان اينکه بودجه ريزي عملياتي توسط دولت قبل ناديده گرفته شد، گفت: اولين اقدام در حدود اين 40 روز تصديم بر رياست ديوان آموزش فراواني تخلفات به مسئولين مالي دستگاه هاي اجرايي کشور تا عيد است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، امين حسين رحيمي امروز در مراسم معارفه فياض شجاعي به عنوان دادستان ديوان محاسبات با بيان اينکه شجاعي اولين دادستاني که کار را از صفر در ديوان شروع کرده است اظهار داشت: انتقادي که مجلس به شجاعي داشت وظيفه سنگيني را براي وي بوجود آورده اند و خوشحالي را به ديوان از جهت آمدن يک فرد بسيار توانمند در حوزه دادسرا بوجود آورده است.

وي با اشاره به اينکه در دوره قبل تعامل بين همه واحدهاي ديوان به وفور ديده مي شد افزود: قطعا هم اکنون نيز اين تعامل بيشتر شده و پاسداري از بيت المال بدرستي انجام خواهد گرفت.

رحيمي با بيان اينکه تخلفات مسئولين مالي دستگاههاي اجرايي کشور به سه دسته تقسيم مي شوند گفت: مسئله اول مربوط به عدم آموزش مسئولين است، اولين اقدام بنده در ديوان محاسبات مربوط به همين مسئله مي شود در اين مدت برنامه اي را با همکاري دولت جهت آموزش تمام مسئولين مالي و زي حسابان در سازمانها ي مرکزي و استانها تدوين کرده ايم که تا عيد اين برنامه عملياتي خواهد شد.

وي ادامه داد: همچنين با معاونت برنامه ريزي سرفصل هايي را تحت آموزش مديران مالي به آنها داده ايم. 


**بعضي از قوانين کشور قابليت اجرايي ندارند

رئيس ديوان محاسبات کشور با اشاره به نوع ديگري از تخلفات صورت گرفته توسط مسئولين مالي اذعان داشت: بعضي از قوانين تصويب شده به گونه اي هستند "تمام" مسئولين دستگاهاي اجرايي قادر به انجام آنها نيستند از اين رو با توجه به اينکه همگي آنها در اين مسائل تخلف مي کنند قطعا ايراد از قانون است.
 
رحيمي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر مبني بر اينکه علم و پژوهش اولويت اول کشور است تصريح کرد: هزينه اي که براي پژوهش مصرف مي کنيم، به هيچ عنوان به نتيجه نمي رسد زيرا حسابرسي ما نادرست است.

**دولت قبل نسبت به "بودجه ريزي عملياتي" بي اعتنا بود

وي با بيان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به قانونمند بودن دولت جديد اميد است بودحه ريزي عملياتي دستور کار قرار گيرد به عنوان مثال مي توان به صورت آزمايشي در دانشگاه ها اين برنامه را پياده کنند.

رئيس دادستان ديوان محاسبات در ادامه به تخلفات عمدي نيز اشاره کرد و گفت: ديوان محاسبات قاطعانه در مقابل تضييع بيت المال خواهد ايستاد و به صورت قانوني و محکم با آن برخورد مي کنند.


انتهاي پيام/

برچسب ها: مراسم ، معارفه ، شجاعی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.