سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشفتگی بازارهای مالی، پیامد ناتوانی آمریکا در پرداخت بدهی‌هایش

رئیس بانک مرکزی فرانسه درباره پیامدهای ناتوانی آمریکا در بازپرداخت بدهی که منجر به آشفتگی‌های بسیار شدید در همه بازارهای مالی جهان می‌شود، هشدار داد.

به گزارش گروه اقنصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کریستین نوئایه"،  رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت: اگر اتفاقی برای بدهی‌ آمریکا بیافتد، چنانچه صندوق بین المللی پول گفته است، ضربه رعد آسایی بر بازارهای مالی وارد می‌شود و بازارهای جهان دچار آشفتگی‌های بسیار شدید و عمیق می‌شوند.

رئیس بانک مرکزی فرانسه در ادامه توضیح داد: بیانیه نشست "گروه 20" که هفته گذشته در واشنگتن تشکیل شد و از واشنگتن خواست راه حلی برای خروج از بن بست فعلی پیدا کند، با هدف آگاه کردن افکار عمومی آمریکا از عواقب گسترده و به هم پیوسته این نوع انسداد صادر شد.

وی افزود: ادامه این انسداد اعتماد به دستگاه حکومتی آمریکا را کاهش و رفتار مصرف کنندگان و شرکت‌ها را تغییر می‌دهد و این وضعیت مانعی جدی بر سر راه رشد اقتصادی آمریکا خواهد بود.

بر این اساس، اگر کنگره آمریکا تا 16 اکتبر به توافقی درباره افزایش سقف بدهی نرسد این کشور خیلی سریع با مشکل ناتوانی در پرداخت برخی دیون خود روبه‌رو می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: بدهی ، فرانسه ، مالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.