سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقطه مبهم فوتسال زیر پوست جغرافیا!

اشتباهات داوری با پایان هفته ششم به اوج خود رسید تا فریاد تیم های معترض به گوش مسئولان کمیته فوتسال برسد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تعطیلات موقت رقابت های لیگ برتر فوتسال در حالی شروع شد که حاشیه های هفته ششم هنوز ادامه دارد تیم ها به دلیل بحث داوری فریاد اعتراضشان را به گوش کمیته فوتسال می رسانند.

پس از پشت سر گذاشتن هفته دوم رقابت ها اعتراض تیم ها به نحوه قضاوت داوران شروع شد اما همه خواهان حضور در گیتی مطلوب و آرام بودند و به همین دلیل سکوت کردند.

رقابت های لیگ با شرایطی ادامه پیدا می کرد که سرمربیان به دلیل احقاق حق تیم خود محروم می شدند و باقی مربیان که شاید در هفته هاي گذشته داوری با توجه به شرایط و به میلشان قضاوت کرده بود، دیگران را به صبر دعوت می کردند یا اینکه روی نیمکت لبخندی معنادار به سرمربی حریف می زدند. بی خبر از اینکه این بلایی است که در آینده ای نه چندان دور بر آنها نیز نازل می شود.

در این روند بسیاری از تیم ها حقشان در حالی خورده شد و امتیازی های مهم ابتدای فصلی را از دست دادند که ناظران داوری در مصاحبه های پس از روز بازی به منظور خط و نشان کشیدن برای معترضان به اشتباهات خود اقرار کردند غافل از اینکه در این بازی فقط تیم هایی صدمه می بینند که هزینه و زمان خود را برای به نمایش گذاشتن، بهترین عملکرد صرف کردند.



شنیدیم شب قبل از رقابت دو تیم، مسئولان باشگاه لیگ برتری در هتل داوران جلسه آشتی کنان راه می اندازند اما در جواب، مربی معترض توهمی بود و شرایط بد تیمی باعث صحبت هایش شده بود.

شنیدیم گل پایانی تیمی در تبریز گرفته نشده اما داوران و ناظران چنین نظری نداشتند و ناظر همان بازی روز بعد، گل ها را صحیح اعلام کرد.

شنیدیم برای اینکه برخی تیم ها تک تاز شهر خود باشند داوران گوش تیم های دیگر را می برند و جهت دار سوت می زنند اما اعتراض مربی به محرومیتش منجر می شد.

شنیدیم کمیته فوتسال اجازه حضور یک ناظر داوری را در بازیها نداده اما پس از اعلام این خبر کمیته داوران در تکذیب این خبر شاید به نظرات مسئولان فوتسال دهن کجی کرد تا ثابت شود در فوتسال ما هیچ اتفاقی غیر قابل پیش بینی نیست.

در این شرایط ما سکوت کردیم و بدون در نظر گرفتن حق، سنگ دوستان را به سینه می زدیم و مسئولان دیگر تیم ها نیز برای حفظ شرایط ایده آل چشم خود را به روی حقایق بسته بودند اما حالا که موج جهت دار ایجاد شده در داوری تک تک تیم ها را ویران می کند ماهانی ها به صدا درآمدند و برای اعتراض به این روند گفتند. در تبریز داوری جرأت سوت زدن علیه دبیری ها را ندارد و باختشان فنی نبوده و این نتیجه باید رقم زده می شد.

تعطیلات در لیگ تنها بهترین فرصت برای آماده سازی و تمرینات تیم ها به حساب نمی آید شاید در این مدت مسئولان کمیته فوتسال و داوران با نگاهي دقیق تر باعث شوند نتایج بازی ها درون زمین و با قضاوت عادلانه داوران بدست آید. در این صورت ایمان داریم کسانی که شایسته اند در جمع مدعیان قرار می گیرد؛ شاید لازم باشد یک بار طعم تلخ ناپاکی در فوتسال چشیده شود تا با اقدام محکم مسئولان، شاهد فوتسالی پاک باشيم.

پايان متن/مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.