رئيس كميته فوتسال گفت: متاسفانه امروز ليگ برتر فوتسال به زميني براي انتقام تيم هاي تبديل شده است.

 
به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، عباس ترابيان، رئيس كميته فوتسال فدارسيون فوتبال درجلسه هم انديشي مديران ليگ برتري گفت: متاسفانه اين روزها باشگاهها به حاشيه سازي روي آورده و در ليگ امسال براي ما مشكل ساز شده اند.
تعدادي از تيم ها به دنبال انتقام جويي هستند و اگر در شهر ميهمان مشكلي داشته باشند تهديد مي كنند كه در بازي برگشت زماني كه ميزبان باشند اين كار را چند برابر تلافي خواهند كرد.
وي تصريح كرد: من امسال با اين مسئله به شدت برخورد مي كنم زيرا روي فرهنگ و آداب و رسوم خط بطلاني كشيده شده است، اين مسئله براي افرادي كه مي خواهند نتيجه بگيرند و به ادب و فرهنگ هم پايبند هستند مشكل ساز مي شود.


*جلسات روز مسابقه بايد جدي گرفته شود
ترابيان گفت: جلسات روز مسابقه براي ما اهميت زيادي دارد و سرپرست و مربي هر دو باشگاه بايد در روز مسابقه با اعضاي كادر برگزاري جلسه اي داشته باشند زيرا رويارويي رقيبان قبل از مسابقه بخش عمده اي از مشكلات را كم خواهد كرد.


* مسئوليت ليدر و تماشاگر با باشگاه است
ترابيان با اشاره به ليدرهايي كه تماشاگران را به فحاشي وادار مي كنند، تصريح كرد: براي من پذيرفته شده نيست كه تيم ها بعد از حواشي ايجاد شده ادعا كنند كه ليدر را نمي شناسند و نمي توانند تماشاگران را كنترل كنند ، هر اتفاقي كه در سالن مي افتد از نيمكت آغاز مي شود.
وي گفت: برخورد عصبي مربي باعث بي توجهي داور مي شود و اشتباهات داور عكس العمل بازيكنان و تماشاگران را در پي دارد و باعث بر هم خوردن جو سالن مي شود.


* هديه و سوغاتي ممنوع
ترابيان درخصوص باشگاه هايي كه دادن هديه و سوغاتي به اعضاي كادر داوري از عادات انها شده است، تصريح كرد: هداياي تيم ها به داوران و كادر برگزاري بازي هميشه عكس العمل رقيبان را برعهده داشته است و از اين پس هيچ كدام از تيم ها حق ندارند به باشگاه ها هديه و ياسوغاتي بدهند چرا كه اين كار داوران ما را آلوده كرده و باعث مي شود به آنها تهمت هاي زيادي زده شود.


* با فرياد كشيدن كاري درست نمي شود
رئيس كميته فوتسال با اشاره به مربيان و سرپرستاني كه در زمين فرياد مي زنند، اظهار داشت: متاسفانه تعداد زيادي از افراد كادر برگزاري بازي مانند سرپرستان و مربيان تصور مي كنند اگر بر سر داور فرياد بكشند و داد و قال راه بياندازند همه چيز بر وفق مراد آنها پيش مي رود ولي ما ديگر اجازه نمي دهيم از اين هفته سرپرستان و مربيان به راحتي جو را بر هم بريزند.
وي ادامه داد: داوري فوتسال از فوتبال سخت تر است و اجازه نمي دهيم اقدامات عصبي مربيان موجب بر هم ريختن جو سالن شود ، نيمكت مقدس است و هر كس نمي تواند روي آن بنشيند ما نبايد ارزش ها را تحت شعاع احساسات غير منطقي خودمان قرار بدهيم.


* معذرت خواهي كميته داوران بي مورد است
ترابيان همچنين با اشاره به نامه عذر خواهي كميته داوران از باشگاه منصوري تاكيد كرد: من دليلي نمي بينم كه كميته داوران اگر اشتباهي كرد مانند بازي گيتي پسند با فيروز صفه از تيمي معذرت بخواهد.
وي افزود: اشتباهات داوري اجتناب ناپذير است و اين مسئله را حتي باشگاه ها هم پذيرفته اند
به همين دليل گمان نمي كنم معذرت خواهي دليلي داشته باشد اگر كميته داوران از يك باشگاه عذر خواهي كند انتظار ايجاد كرده و از اين پس بايد هر هفته از باشگاه ديگري هم عذر خواهي بكند و من به شخصه مخالف اين روند هستم.
وي در پايان گفت: از اين پس تعداد جلسات براي در تماس بودن و هم انديشي مديران ليگ برتري بيشتر خواهد بود و اولين جلسه به پيشنهاد باشگاه فرش آرا در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و سعي مي كنيم با تعامل بيشتر مشكلات را كمتر كنيم./ق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار