سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرگي آرام و خاموش با حشره كش هاي خانگي

استفاده مكرر آفت كش ها روي محصولات، سبزي ها و ميوه ها بقايايي مي گذارد كه به عنوان سم عليه انسان آرام و پيوسته عمل مي كند.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران براي اطلاع از مضرات استفاده از حشره كش ها بر آب و هوا و خاك بد نيست مطالب زير را بخوانيد:

حشره كش ها با ذرات ريز سمپاشي يا تبخير از خاك يا آب وارد اتمسفر شده و در طول سمپاشي فقط مقدار كمي از حشره كش روي محصول ديده مي شود و بقيه يا روي زمين ريخته و يا با جريان هوا وارد اتمسفر مي شود. آب با حشره كشهايي كه هزاران كيلومتر دور از محل سمپاشي يا گردپاشي هستند آسوده مي شود.

براي مثال آلودگي آب باران تازه با حشره كشها در نقاط مرتفع هيماليا ديده شده است و يا در ميدلند انگلستان وجود حشره كش در تجزيه آب باران حتي قبل از تماس با زمين مشاهده شده است.

خاك ذخيره كننده بقاياي حشره كش ها است. حشره كشها فعاليت ميكروبي ميكروارگانيزمهاي خاكي را تحت تاثير قرار داده و به كندهاي شكاري، هزارپا و سوسكها و... زيان مي رسانند.

ميزان تجمع حشره كشها در سيستمهاي بيولوژيكي از طريق آب بيشتر از راههاي هوايي و زميني است آب حركت حشره كش را تسهيل مي كند و سپس مواد آلي چربي حاوي اجزا را گرفته و در آب به صورت معلق باقي مي گذارد از اين مرحله آفت كشها وارد زنجيره غذايي شده و در موجودات زنده انباشته مي شود تا حد امكان بايد از سمومي استفاده كنيم كه بتوان آن را در مواقع خاصي از شبانه روز يا مرحله اي از رشد گياه به كار برد و يا اينكه در مقدار مصرف تغيير داده و آن را براي بعضي از حشرات و عوامل مفيد كم خطر نمود.


برچسب ها: حشره کش ، خانگی ، آب ، خاک ، مضر ، باران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.