سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمال آلودگي به "تب کريمه کنگو" در ايام عيد قربان؛

لزوم پرهيز مردم از "کشتار دام" در منازل

معاون بهداشتي و پيشگيري سازمان دامپزشکي کشور با اشاره به عرضه ي دام تحت نظر اين سازمان در مناطق 22 گانه استان تهران در ايام عيدقربان گفت: مردم از کشتار دام در منازل خود اکيدا خودداري کنند.

محسن مشکوه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،‌ با بيان اينکه بروز تب خون ريزي دهنده کريمه کنگو در انسان همراه با علائم مشخص و در صورت عدم درمان توأم با مرگ و مير است، اظهار داشت: اين بيماري در دام ها علائم خاصي نداشته و حتي ممکن است صاحب دام نيز متوجه آن نشود.

وي با اشاره به اينکه تب خون ريزي دهنده کريمه کنگو در دام ها تلفاتي ندارد، افزود: زماني که کندي آلوده به اين بيماري دام ها را نيش مي زند، ويروس آن به مدت يک هفته در خون و ترشحات بدن اين دام ها باقي مي ماند و درصورتي که طي اين مدت، دام آلوده کشتار شود براي مصرف کنندگان و کساني که با آن در ارتباط هستند، مي تواند مخاطره آميز باشد.

مشکوه اضافه کرد: اما بعد از مدت يک هفته اين ويروس در بدن دام از بين مي رود.

وي با اشاره به نزديک شدن عيد قربان و خريد دام توسط مردم افزود: توصيه ي ما به خريداران دام اين است که با توجه به انتقال اين بيماري از طريق کنه ها، در موقع خريد توجه کنند کنه اي روي بدون دام وجود نداشته باشد.

مشکوه افزود: نقاط کم موي بدن دام مانند کشاله ي ران، اطراف گوش و... معمولا محل زندگي اين کنه ها است و اين نقاط بايد قبل از خريد به خوبي بررسي شوند.

وي ادامه داد: يکي از کارهايي که ما قبل از کشتار دام در کشتارگاه ها انجام مي دهيم بازرسي قبل از کشتار است که در اين بازرسي به دام هايي که روي بدن آ»ها کنه وجود داشته باشد، اجازه ي کشتار نمي دهيم.

مشکوه اظهار داشت: هم چنين به مردم توصيه مي شود دام هاي مورد نياز براي نذورات خود را از محل هايي که زيرنظر سازمان دامپزشکي است و خريداري کنند.

وي افزود: به مناسبت عيد قربان، با همکاري سازمان دامپزشکي شهرداري و سازمان ميادين ميوه و تره بار در مناطق 22 گانه استان تهران عرضه ي دام تحت نظر دامپزشکان انجام مي شود ضمن اينکه در نقاط فوق امکانات کشتار دام نيز فراهم است.

مشکوه ادامه داد: در سطح کشور نيز اعلام کرده ايم کشتار دام ها در کشتارگاه انجام شود و روز عيد قربان تمامي کشتارگاه هاي کشور از ساعت هفت صبح تا يک بعدازظهر باز بوده و کشتار در اين مکان ها بهصورت رايگان انجام مي شود.

وي تصريح کرد: به مردم توصيه مي شود از کشتار دام طي اين ايام در منازل خود اکيدا خودداري کرده و دام ها را در کشتارگاه هايي که شرايط بهداشتي و کنترل هاي لازم درآنجا وجود دارد و ناظرين بهداشتي نيز در اين کشتارگاه ها حضور دارند، انجام دهند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تب ، کریمه ، عید قربان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.