در طی 6 ماه اول سال 35 نفر مبتلا به "تب كريمه كنگو" شدند که از این تعداد 5 نفر جان خود را از دست داده اند.

دکتر مهدی گویا، رئیس مرکز بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تعداد مبتلایان به تب كريمه كنگو به طور چشم گیری کاهش یافته است به طوری که تا 6 ماه امسال تنها 35 نفر مبتلا شده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد 17 مورد سیستان و بلوچستان، 3 نفر در استان خراسان رضوی، 3 نفر در استان فارس، 3 نفر در استان کرمان و بقیه افراد به صورت تک تک در دیگر استان ها گزارش شده بوده اند.

گویا با بیان اینکه 5 مورد از این افراد فوت کرده اند عنوان کرد: راه انتقال این بیماری از دام آلوده به میکروب این بیماری است که با توجه به نزدیک شدن به عید قربان و فريضه قربانی کردن دام به مردم توصیه می کنم که دام قربانی خود را از مراکز مورد تایید و نظارت سازمان دامپزشکی خریداری کنند در زمان ذبح دست کش، عینک و چکمه و لباس مناسب داشته باشند و حتما مهارت در ذبح دام را داشته باشند.

گویا اظهار کرد: نکته مهم این است که حتی کسانی که هم بعد از ابتلا به تب كريمه تحت درمان قرار می گیرد احتمال فوت آنها بالا است بنابراین تنها برای جلوگیری از ابتلا باید نکات ایمنی را در هنگام ذبح رعایت کرده و دام سالم خریداری کنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار