سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سالهای آینده؛

بیماری های تنفسی جزء 6 عامل مرگ در دنيا محسوب می شوند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در حال حاضر 800 میلیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری های تنفسی هستند که طی سال های آینده این بیماری های جزء 6 عامل مرگ و میر در جهان محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر علی اصغر پیوندی ، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز 20 مهر ماه در کنگره مراقبت های بین المللی ریه و سل با بیان اینکه بیمارستان مسيح دانشوری یکی از بیمارستان های بزرگ در حوزه ارجاع بیماران ریوی است، گفت: بیماری های دستگاه تنفسی از بیماری هایی هستند که به خاطر حساسیت آنها  از ویژگی های خاصی برخوردارند، باید توجه داشت که در سال های اخیر به دلیل تعذیه نامناسب آلودگی هوا و مصرف دخانیات بیماری های غیر واگیر شیوع بسیار زیادی پیدا کرده اند.

وی  با اشاره به اینکه شیوع بیماری های غیر واگیر روند صعودی پیدا کرده ، ادامه داد:سازمان جهانی بهداشت سال 2000 در خصوص پیشگیری چهار بیماری سرطان، دیابت، قلبی و عروقی و تنفسی به کشورها  هشدار داد به طوريکه اگر بتوانند میزان ابتلا به این چهار بیماری را کاهش دهند آمار مرگ و میر به طور چشمگیری کاهش می یابد.

پیوندی اظهار کرد: در حال حاضر 800 ملیون نفر در دنیا مبتلا به بیماری مزمن تنفسی هستند که پیشش بینی می شود در سال های آینده بیماری های تنفسی  جزو 6  عامل مرگ و میر در دنیا  قرار خواهند گرفت ،بنابراین لازم است که روش های پیشگیری را از این بیماری را در کشور  اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه سل مقاوم  به درمان در حال حاضر یکی از معضلات جهانی است تاکید کرد:   این موضوع باعث می شود که با همکاری های بین بخشی برای کنترل سل  کمک بگیریم و شرایط  زندگی خوبی برای بیماران مسلول ایجاد کنیم.

پیوندی خاطر نشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید پزشکی یکی از بزرگترین دانشگاه های  علوم پزشکی کشور است که  مجموعه خدمات آموزشی درمانی و تحقیقاتی را انجام می دهد و بیمارستان مسیح دانشوری هم با 10 مرکز تحقیقاتی بزرگ  خدمات بسیار بزرگی را به  بیماران ارائه می دهد و امیدواریم که مراکز خدماتی آن به پژوهشکده تبدیل شود./ح

انتهاي پيام/
برچسب ها: بیماری ، سل ، ریه ، سرطان ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.