سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در "مؤسسه سلطنتي روابط بين الملل" مطرح شد؛

هيلاري کلينتون: انهدام تسليحات شيميايي سوريه گام خوبي است

وزير امور خارجه پيشين آمريکا حمايت خود را از انهدام تسليحات شيميايي در سوريه اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني رويترز، هيلاري کلينتون روز جمعه در جلسه پرسش و پاسخ در "مؤسسه سلطنتي روابط بين الملل"، حمايت خود را از انهدام تسليحات شيمياي با تلاش هاي سازمان منع تسليحات شيميايي اعلام کرد.

مؤسسه سلطنتي روابط بين الملل، يکي از انديشکده هاي پيشرو در مسائل سياست خارجي است که مراسم سالانه اهداي جايزه چاتم هاوسِ آن ديروز برگزار شد.

در اين مراسم، اندرو از خانواده سلطنتي انگليس، جايزه را به هيلاري کلينتون اهدا کرد. اين مؤسسه اعلام کرد اهداي جايزه به وزير امور خارجه سابق آمريکا به علت نقش مهم و تأثير گذار او در عرصه ديپلماسي بين الملل و همچنين تلاش هاي وي براي ايجاد فرصت هاي برابر براي زنان و دختران بوده است. 

کلينتون، يک روز پس از اهداي جايزه صلح نوبل به سازمان منع تسليحات شيميايي گفت: شمار آوارگان (سوري) سر به فلک مي کشد. اردن تحت فشار بسيار زيادي قرار دارد، ترکيه نيز با تلاش براي رسيدگي به همه آوارگان، کاري فوق العاده اما در عين حال پراسترس انجام داده است. از سوي ديگر، شما عراق را مي بينيد که در جناح ايران و بشار اسد به ايفاي نقش مي پردازد و اين مسئله کاملاً دردسر ساز شده است؛ لبنان نيز با همه جور چالشي روبرو است. از اينرو با بررسي گوشه و کنار منطقه مي توان دريافت که ما در اوضاع باثباتي قرار نداريم، بلکه در اوضاعي قرار داريم که همين طور بدتر مي‌شود. لذا گمان مي کنم اين سطح از همکاري ها بود که در واقع برنده جايزه صلح نوبل شد، لذا مردم بدون ترديد، آن را ارزشمند مي دانند. اما همکاري در کنفرانس ژنو 2 که ممکن است به راهکاري سياسي منتج شود، به نتيجه بهتري برسد. در اينجا دو مشکل بزرگ وجود دارد: جناح مخالف دولت سوريه کنترل زيادي بر مناطق اين کشور ندارد و از سوي ديگر شبه نظامياني با تجهيزات خوبِ فزاينده وجود دارند. اين گروه ها نيز اگر مهار نشوند، خرابکار خواهند شد. لذا با دستيابي به يک جور نتيجه مثبت فاصله بسياري داريم، اما فکر مي کنم بخش (انهدام تسليحات شيميايي)، گام خوبي است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.