سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعايت اصول نحوه ارتباط با سالمندان حايزاهميت است

اولين گام براي برقراري ارتباط با سالمندان، تحقق شعار "سالمندان چه مي‌گويند؟!" هست؛ يعني مشتاقانه و صبورانه پاي درد دل آنها بنشينيم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ريیس اداره سالمندان و میانسالان معاونت بهداشتي علوم پزشکی مشهد درباره بهترين روش برقرار ارتباط مؤثر با سالمندان، اظهار کرد: بايد بدانيم که عقايد فرهنگي سالمندان با ما تفاوت دارد و براي برقراري ارتباط مثبت، رسيدن به ارزش‌هاي مشترک حايز اهميت است.

دکتر مریم زیادی افزود: در گام نخست؛ گوش دادن به صحبت‌هاي سالمندان بايد بطور کامل فعالانه باشد و همواره آموزه‌هاي ديني را در ارتباط با اين قشر مدنظر بگيريم و آنها را احترام و تکريم کنيم.

 دست دادن با سالمند به تقويت ارتباط منجر مي‌شود

وي با بيان اين که «سالمندان حق زيادي بر گردن جامعه دارند»، توصيه کرد: هنگام ارتباط و صحبت با سالمندان، تماس چشمي و لمسي برقرار کنيم و نکته مهم آنکه دست دادن با سالمند به تقويت ارتباط منجر مي‌شود و بطور کلي نشان دهيم از مشاوره‌هاي آنها نهايت استفاده را مي‌بريم.

 تن صدا و لحن صحبت را هنگام صحبت با سالمندان رعايت کنيم

ريیس اداره سالمندان و میانسالان معاونت بهداشتي علوم‌پزشکی مشهد همچنين با مهم برشمردن نحوه پاسخ‌ دادن به سالمندان گفت: بطور معمول اغلب سالمندان با کاهش شنوايي مواجه هستند اما اين عارضه را پذيرش ندارند و هنگامي که با آنها صحبت مي‌کنيم نبايد بگونه‌اي باشد که بدليل صداي بلند متأثر شوند، بنابراين لازم است تن صدا و لحن صحبت را رعايت کنيم تا مقوله ارتباط کامل شود.

 سالمندان هم نياز به عشق دارند

دکتر زيادي، نياز به عشق را نياز همه افراد بشر دانست و تأکيد کرد: سالمندان نيز از اين احساس و نياز جدا نيستند و بايد نيازشان را درک کنيم تا از منزوي شدنشان پيشگيري شود./ح
برچسب ها: سالمند ، افسردگی ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.