سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی خبر داد:

دامپزشکی هیچگونه مجوزی برای عرضه محصولات لبنی غیرپاستوریزه نداده

دکتر مشکات گفت: این سازمان هیچگونه مجوزی به محصولات لبنی غیرپاستوریزه بخصوص شیرهای فله ای برای عرضه در بازار نداده است.

دکتر محسن مشکات،  معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر تمامی محصولات لبنی غیرپاستوریزه بخصوص شیرهای فله ای برای عرضه در بازار هیچگونه مجوزی از سازمان دامپزشکی دریافت نکرده است.

وی ادامه داد: سازمان دامپزشکی برای رهایی از نابسامانی وضعیت موجود در عرضه شیرهای خام غیرپاستوریزه فله ای طرحی را مطرح کرده که هنوز به مرحله دادن مجوز نرسیده است.

مشکات در خصوص این طرح عنوان کرد: طرح سازمان این است که مراکز یا گاوداری هایی که شرایط بهداشتی لازم را دارند، دامپزشک بعنوان مسئول فنی و بهداشتی در آنها حضور دارد و متقاضی عرضه شیر و محصولات لبنی بسته بندی شده تحت نظر دامپزشک را دارند می توانند برای عرضه در بازار از سازمان دامپزشکی مجوز بگیرند که تا به امروز هنوز مجوزی از طرف این سازمان صادر نشده است.

تاکنون موردی از آنفولانزای پرندگان مشاهده نشده است

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی در خصوص پایش پرندگان برای جلوگیری از آنفولانزای پرندگان تأکید کرد: معمولا فصل سرما که شروع می شود احتمال رخداد بیماری های تنفسی مثل آنفولانزا بیش از سایر فصول وجود دارد با توجه به نقشی که پرندگان مهاجر و وحشی در جابجایی ویروس آنفولانزا داشته و دارند و کشورما  هم در مسیر مهاجرت پروندگان قرار دارد این پایش ها به صورت پیوسته برای بررسی اینکه آیا ویروس جدیدی با این پرندگان وارد کشور شده یا نه وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی چند سال گذشته به صورت سیستماتیک این پایش ها از لحاظ احتمال وجود آنفولانزای پرندگان صورت می گیرد که همکاران ما هم با مراجعه به مرغداری های صنعتی و سنتی برای بررسی اقدام به نمونه برداری می کنند و نمونه ها را در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار می دهند.

مشکات تصریح کرد: خوشبختانه سال گذشته هیچگونه موردی از آنفولانزای پرندگان نداشتیم و امسال هم تا الآن پایش ها صورت گرفته و گزارشی از احتمال آلودگی پروندگان به آنفولانزای پروندگان نداشته ایم./ح

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.