سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه دار شدن اقشار آسيب پذير از طريق "مسکن مهر" قابل پذيرش تر است

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت: مسکن مهر نسبت به پس انداز کردن، در خانه دار شدن اقشار آسيب پذير و کم درآمد، قابل پذيرش تر است.

هادي نظري پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينکه افزايش قيمت ها در بازار مسکن غير واقعي و حبابي بود، اظهار داشت: به گفته مسئولين زماني دلار به اوج قيمت خود رسيد، به طبع آن مسکن نيز افزايش قيمت يافت، اما اکنون که دلار روند نزولي را به خود گرفته است کاهش قيمت مسکن رکود محسوب شده و غير واقعي تلقي مي شود.

وي با بيان اينکه قيمت ها بي جهت نجومي شدند گفت: هم اکنون خريد و فروش در بخش مسکن را کد است. البته اين موضوع به کليت بازار کنوني مسکن اتلاق مي شود و نه تنها در شمال شهر تهران و مراکز مهم ساير نقاط کشور بلکه مسکن مد نظر است که نياز تمام اقشار جامعه محسوب مي شود و به چشم سرمايه گذاري نگريسته نمي شود.

نظري پور به خانه دار شدن مردم از طريق پس  انداز اشاره کرد و افزود: فرق اين نظريه با مسکن مهر اين است که افراد ابتدا پس انداز مي کنند سپس با گرفتن وام، اقدام به خريد خانه کرده و مانند اجاره بها اقساط وام را به بانک مي پردازند که بانک مسکن اين مسئله را براي عموم مردم قرار داده است که البته براي اقشار متوسط به پايين و آسيب پذير بسيار مشکل است.

وي ادامه داد: اما در طرح مسکن مهر، ابتدا بانک مسکن به سازنده وام اختصاص مي داد و سازنده با آن وام اقدام به ساخت واحد کرده و سپس اقدام به عرضه مي کرد. در واقع فرد بدون پس انداز اوليه، صاحب خانه شده و سپس اقدام به واريز اقساط وام سازنده به بانک ها مي نمايند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن تصريح کرد: از اين رو، براساس واقعيات جامعه طرح مسکن مهر در بخش تامين مسکن اقشار کم درآمد قابل پذيرش تر است.

وي با تاکيد بر اينکه به هيچ وجه نبايد ساخت و ساز مسکن متوقف شود، گفت: نزديک به دو هزار شغل در بخش مسکن فعال است پس زماني که ساخت و ساز مسکن متوقف شود، نه تنها تورم به وجود مي آيد و تقاضا و عرضه هماهنگي خود را از دست مي دهند، بلکه افراد زيادي بيکار مي شوند.

نظري پور با اشاره به اينکه تکميل واحدهاي نيمه تمام مسکن مهر جز سرمايه ملي محسوب مي شود، اظهار داشت: سه مسئله بايد مورد توجه قرار گيرد ابتدا اينکه تکميل پروژه هاي نيمه تمام مسکن مهر در دستور کار قرار گيرد، عرضه با تقاضا برابري کند و مورد آخر اينکه ساخت و ساز به هيچ وجه متوقف نشود.


انتهاي پيام/

برچسب ها: کاهش ، قیمت ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.