سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جامعه باید آمادگی پذیرش جمعیت سالمندی را داشته باشد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی، تغذیه و رفاه عمومی باعث افزایش جمعیت سالمندی می شود و پیش بینی ها نشان می دهد 25 درصد از جمعیت جامعه تا سال 1429 سالمند خواهد بود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سیّد سعید اسکویی گفت: جامعه باید آماده پذیرش قشر سالمند بوده و بستر مناسب برای حضور آنان فراهم شود.

وی استفاده از تجربیات سالمندان و مشارکت دادن آنان در برنامه های زندگی را ضروری دانست و ضمن اشاره به اینکه فقط افزایش طول عمر کافی نیست و سالمندی باید همراه با سلامتی باشد، اظهار داشت: اگر شیوه زندگی افراد عوض شود،مردم به نوع تغذیه خود اهمیت بدهند، تحرک داشته باشند، از مصرف دخانیات بپرهیزند و در خصوص مهارت های زندگی از جمله مدیریت استرس نیز توانمند باشند، قطعا در آینده شاهد سالمندان سالم خواهیم بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین سالمندان را به سه گروه سالمندان جوان 60 تا 74 سال، سالمندان سالمند 74 تا 90  و سالمندان پیر 90 سال به بالا تقسیم بندی کرد.

 ارتباطات در خانواده ها با کودکان به صورت عاطفی باشد

دکتر سیّد سعید اسکویی با بیان اینکه ارتباطات انسانی به دو نوع کلامی و عاطفی است، گفت:  متاسفانه بیشتر ارتباطات خانواده ها با کودکان به صورت کلامی بوده و به ارتباط  عاطفی کمتر توجه می شود.

وی با اشاره به اینکه والدین باید بدانند علاوه بر تامین مخارج زندگی و نیازهای مادی کودکان، یک مسئولیت اجتماعی نیز در قبال فرزندان خود دارند، اظهار داشت: در این راستا، اینکه والدین روزانه چند دقیقه را با فرزاند خود سپری می کنند و تا چه حدود با مهارتهای ارتباط برقرار کردن، تشویق کردن و تنبیه کردن  آشنا هستند، حائز اهمیت است./ح
برچسب ها: سالمند ، تغذیه ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.