سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتداي سال جاري تاكنون،

عبور متراژ حفاري چاه هاي نفت و گاز از مرز 200 هزار متر

مديرعامل شركت ملي حفاري ايران، از حفاري و تكميل 95 حلقه چاه از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد و گفت: متراژ حفاري در اين مدت زمان از مرز 200 هزار متر عبور كرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حميدرضا گلپايگاني، از حفاري و تكميل 95 حلقه چاه از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد و گفت: متراژ حفاري در اين مدت زمان از مرز 200 هزار متر عبور كرد.
 
وي افزود: از مجموع 95 حلقه چاه حفاري شده، 43 حلقه توسعه اي، 2 حلقه اكتشافي و 50 حلقه تعميري و تكميلي بوده است.
 
گلپايگاني در مورد محدوده انجام عمليات حفاري، گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 57 حلقه چاه در محدوده عملياتي مناطق نفت خيز جنوب، 8 حلقه در شركت نفت مناطق مركزي ايران، 6 حلقه در شركت نفت فلات قاره ايران، 22 حلقه به صورت پروژه اي و 2 حلقه اكتشافي، حفاري و تكميل شده است.
 
وي تصريح كرد: از مجموع حفاري هاي انجام شده، 30 هزار و 851 متر حفاري چاه هاي نفت و گاز مربوط به پروژه هاي كليد در دست (EPD) بوده است.
 
مديرعامل شركت ملي حفاري ايران همچنين از حفاري 206 هزار و 607 متر چاه هاي نفت و گاز از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد.
 
گلپايگاني از انجام چهار هزار مورد خدمات فني و مهندسي بر روي چاه هاي نفت و گاز خبر داد و گفت: اين خدمات به تفكيك شامل 236 عمليات نمودارگيري، 172 عمليات چاه پيمايي، 672 عمليات ويژه، 229 لوله مغزي سيار، 133 مورد اسيد كاري گسترده و ويژه، يكهزار و 159 عمليات سيمان كاري و هشت مورد عمليات حفاري با هوا ( UBD) بوده است.
 
وي ادامه داد: در مدت زمان ياد شده، 13 هزار و 986 متر حفاري با هوا در محل چاه هاي گازي انجام شده است.
 
گلپايگاني، متراژ حفاري جهت دار را 19 هزار و 784 متر اعلام كرد و گفت: تمامي اين عمليات با استفاده از 74 دستگاه حفاري (67 دستگاه حفاري ملكي و 6 دستگاه استيجاري) انجام شده است.
 
به گزارش NIOC، شركت ملي حفاري ايران با در اختيار داشتن امكانات پيشرفته و نيروي انساني متخصص و مجرب يكي از معدود شركت هاي حفاري جهان است كه عمليات حفاري چاه هاي نفت و گاز و خدمات فني و مهندسي مربوط را انجام مي دهد.

اين شركت با در اختيار داشتن 74 دستگاه حفاري خشكي و دريايي و بيش از 16 هزار نفر نيروي انساني متخصص در اقصي نقاط ايران، در سخت ترين شرايط آب و هوايي و مناطق صعب العبور و كوهستاني عمليات حفاري چاه هاي نفت و گاز را به انجام مي رساند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: حفاری ، نفت ، چاه ، گاز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.