سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح امروز انجام شد

دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوئیس با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس بمنظور تبادل نظر و رایزنی درخصوص تحولات خاورمیانه بویژه بحران سوریه با معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ "ایوروسیه" قائم مقام وزیر خارجه سوئیس به منظور تبادل نظر و رایزنی در خصوص تحولات خاورمیانه به‌ویژه بحران سوریه با "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات طرفین با ابراز نگرانی از تحرکات تروریستی و گسترش افراط‌گرایی در سوریه، بر ضرورت هماهنگی و همکاری مشترک بین‌المللی و رایزنی مستمر بین دو کشور به منظور کمک به امنیت و ثبات منطقه و حمایت از مردم سوریه در عبور از بحران کنونی تأکید کردند.

امیرعبداللهیان با اشاره به روابط دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل جمهوری اسلامی ایران و سوئیس، بر استفاده از ظرفیت‌های دو کشور برای توسعه تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی تأکید کرد.

 وی به خطر تقویت تفکرات تروریستی و افراط‌گرایی در منطقه و تأثیرات فرامنطقه‌ای آن اشاره و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران قربانی سلاح‌های شیمیایی بوده و استفاده از این سلاح‌ها در هر کجا و توسط هر طرف را صریحاً محکوم می‌نماید البته متأسفانه بارها هشدار دادیم که عناصر تروریستی در سوریه از طریق برخی جهات خارجی به این سلاح‌ها مجهز شده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی ایران برای مردم سوریه بر اهمیت اتخاذ راهکارهای مشترک با سوئیس و دولت سوریه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه تأکید و افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه بر ضرورت توقف خشونت و جلوگیری از ورود سلاح از خارج به داخل سوریه تأکید کرده و طرح سیاسی نیز در این خصوص پیشنهاد داد و هم‍‌‌‌‍‍‌‌‌‎اکنون طرف‌هائی که بر سقوط دولت سوریه و تقویت تروریسم و ارسال سلاح به عناصر قانون‌گریز سوریه تأکید داشتند به این نتیجه رسیده‌اند که راهکارها و پیشنهادات ایران باید پیگیری شود.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس نیز با اشاره به اهمیت ایفای نقش کشورمان در تحولات منطقه به‌ویژه سوریه گفت: رویکردهای جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران سوریه به‌ویژه ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور و تلاش برای تحقق راهکارهای سیاسی برای حل بحران سوریه باید حمایت شود و در این راستا بر تداوم نشست‌های مشترک و رایزنی برای اجرائی نمودن طرح‌های بشردوستانه تأکید داریم.

طرفین ضمن تاکید بر حل بحران در کشورهای مصر، یمی و بحرین از طریق گفتگو داخلی درباره تحولات خاورمیانه به بحث و گفتگو پرداختند.

امیرعبداللهیان نگاه جمهوری اسلامی ایران به تحولات منطقه را نگاهی به دور از برخوردهای دوگانه توصیف و خاطرنشان کرد: اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات از سوریه گرفته تا بحرین، مصر و یمن مبتنی بر توقف خشونت‌ها، تأکید بر گفتگوهای ملی و اتخاذ روش های دموکراتیک است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.