سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت:

نارضایتی وزارت بهداشت از کیفیت بیمارستان های دوستدار کودک

در بحث بیمارستان های دوستدار کودک دو موضوع کیفیت و کمیت باید مد نظر قرار گیرد که از لحاظ کمی راضی کننده ولی از لحاظ کیفیت اصلا راضی کننده نیست.

دکتر حامد برکاتی، رئیس اداره سلامت کودکان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:بیمارستان های دوستدار کودک توسط سازمان جهانی بهداشت در جهت اهمیت دادن به شیر مادر و هم آغوشی مادر و نوزاد در ساعات اولیه تولد مطرح شد که از سال 71 ما در کشور به سمت ایجاد بیمارستان های دوستدار کودک با اخذ استانداردهای عنوان شده حرکت کردیم.

وی با بیان اینکه دور ماندن نوزاد تازه متولد شده می تواند صدمات زیادی از لحاظ روحی و جسمی به خود و مادر وارد کند افزود:قبل از اجرای این برنامه در بیمارستانها کنار هم بودن مادر و نوزاد به لحاظ اهمیت ویژه برای هر دو نفر مورد غفلت قرارگرفته بود که تبدیل بیمارستان ها به دوستدار کودک وضعیت را بهتر کرده است .

برکاتی ادامه داد: ما باید در بحث بیمارستان های دوستدار کودک دو موضوع  کیفیت و کمیت را مد نظر قرار دهیم که از لحاظ کمی راضی هستیم ولی اصلا به لحاظ کیفیت راضی نیستیم.در جهت افزایش کیفیت یک سری اقدامات خاص توسط کمیته کشوری شیر مادر مثل شروع شیردهی در همان ساعات اولیه تولد احصا شده که میتواند به بهبود شرایط کمک شایانی کند که در حال حاضر 68 درصد کودکان از تغذیه با شیر مادر در ساعات اولیه تولد بهره مند هستند.

وی عنوان کرد: بیمارستان های دوستدار کودک طبق استاندارهای تعریف شده باید سیاست های مدون داشته باشند و در کنار آموزش به پرسنل باید تمامی مادران آموزش های لازم را ببینند تا بتوانند امتیاز بیمارستان دوستدار کودک را بگیرند. /ح

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.