سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شمارش معكوس براي افزايش توليد نفت از ميدان يادآوران آغاز شد

مديرعامل شركت مهندسي و توسعه نفت ضمن بررسي مشكلات اجرايي و مسائل طرح ها، بر تسريع درعمليات توسعه اين ميادين تاكيد كرد و از پيمانكاران خواست براي سرعت بخشيدن به روند تامين كالاهاي مورد نياز طرح ها از هيچ تلاشي فروگذار نكنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، نادر قرباني با هدف آگاهي از آخرين وضعيت طرح ها و پروژه هاي شركت متن در منطقه غرب كارون، از اين منطقه بازديد كرد و در جلساتي كه با حضور مجريان طرح ها و نمايندگان شركت هاي پيمانكار برگزار شد، از نزديك در جريان آخرين وضعيت پيشرفت طرح ها قرار گرفت.

قرباني در اين بازديد، ضمن بررسي مشكلات اجرايي و مسائل طرح ها، بر تسريع درعمليات توسعه اين ميادين تاكيد كرد و از پيمانكاران خواست براي سرعت بخشيدن به روند تامين كالاهاي مورد نياز طرح ها از هيچ تلاشي فروگذار نكنند.  

بر اساس اين گزارش، طرح هاي توسعه ميادين نفتي يادآوران، ياران، آزادگان جنوبي، آزادگان شمالي، ان جي ال ۳۲۰۰ و تلمبه خانه غرب كارون از جمله پروژهاي در دست اجرايي بود كه مورد بازديد قرار گرفت.

هادي نظرپور؛ سرپرست طرح توسعه ميدان يادآوران در حاشيه اين بازديد از افزايش توليد كنوني اين ميدان به 50 هزار بشكه در آينده اي نزديك خبر داد.

وي تصریح کرد: بخش اصلي فعاليت هاي فاز نخست طرح توسعه ميدان يادآوران انجام شده است و پيش بيني مي شود توليد روزانه 50 هزار بشكه از اين ميدان تا دي ماه امسال محقق شود.

به گفته نظرپور، در فاز دوم طرح توسعه ميدان يادآوران، توليد روزانه 180 هزار بشكه و در فاز سوم، توليد روزانه 300 هزار بشكه نفت هدف گذاري شده است.

به گزارش NIOC، ميدان نفتي يادآوران در 10 كيلومتري جنوب شرقي ميدان آزادگان و در حدود 70 كيلومتري جنوب غربي اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافيايي كوشك و حسينيه به صورت شمالي- جنوبي در گستره نوار مرزي ايران و عراق واقع شده و ذخيره نفت درجاي آن افزون بر 12 ميليارد بشكه برآورد شده است.

منطقه راهبردي غرب كارون، بخش بزرگي از قلمرو كاري شركت مهندسي و توسعه نفت است كه با توسعه هر چه سريع تر اين ميدان هاي مشترك، آينده متفاوتي از سهم ايران در توليد جهاني و منطقه اي رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/
برچسب ها: تولید ، نفت ، یادآوران ، افزایش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.