سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق:

امروز کالای قاچاق در پشت ویترین مغازه‌ها است/حقیقی فقط باید به خداوند مدیون باشد

وزیر کشور با تاکید بر اینکه گمرک متولی مبارزه با قاچاق است، گفت: برای مبارزه با قاچاق صدها دلیل می‌آورند درحالیکه ما می‌دانیم قاچاقچی چه کسی است و براساس چه رابطه‌ای کالا وارد می‌کند لذا نباید رابطه پذیر باشیم؛ از آقای حقیقی می‌خواهیم تا به هیچ رابطه‌ای توجه نداشته باشند، آقای حقیقی نه به من مدیون است نه به آقای روحانی، فقط باید به خداوند مدیون باشد،

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم تودیع و معارفه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق با تاکید بر اینکه چرخش در حوزه قدرت و سیاست امری طبیعی و بدیهی است، گفت: ستادی مثل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید 5 ساله تشکیل شود و پس از آن جمع شود نه اینکه تبدیل به یک شغل شود بلکه باید منجر به کاهش قاچاق و در نهایت به توقف قاچاق بیانجامد نه آنکه هر روز شاهد افزایش روز به روز آن باشیم. همانطور که نهضت سوادآموزی هم باید پس از 34 سال تمام می‌شد و بیسوادی در کشور ریشه‌کن می‌شد.
 
وزیر کشور گفت: اگر فرمایشات رهبری اجرا شود انصافاً جمع‌کردن قاچاق کاری ندارد و همین فرمایشات کفایت می‌کند، قانون هم لازم نیست، وقتی قانون‌گذاری کنیم یعنی این ستاد حالا حالاها باید باشد.
 
وی افزود: قاچاق از مرز وارد می‌شود و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی هم متولیان خاص خودش را دارد لذا اگر کالایی به صورت قاچاق وارد می‌شود به معنای کم‌کاری مسئولین در این مرزها است.
 
رحمانی فضلی گفت: می‌گویند مرزهای ما سوراخ دارد، مناطق صعب‌العبور دارد؛ چطور قاچاقچی می‌تواند از این مرزها عبور کند ولی ما نمی‌توانیم کنترل کنیم، اگر قاچاق خوب است باید ساماندهی کنیم و سود بازرگانی بگیریم اما اگر بد است باید جلویش گرفته شود.
 
وی افزود: امروز کالای قاچاق در پشت ویترین مغازه‌ها است و معلوم است توزیع کننده و فروشنده آن چه کسی است لذا باید 2 سال فرصت داده شود تا کلیه کالاهایی که پشت ویترین است با کد واردات باشد و دیگر کالایی به اسم کالای قاچاق نداشته باشیم.
 
وزیر کشور با تاکید بر اینکه گمرک متولی مبارزه با قاچاق است، گفت: برای مبارزه با قاچاق صدها دلیل می‌آورند درحالیکه ما می‌دانیم قاچاقچی چه کسی است و براساس چه رابطه‌ای کالا وارد می‌کند لذا نباید رابطه پذیر باشیم؛ از آقای حقیقی می‌خواهیم تا به هیچ رابطه‌ای توجه نداشته باشند، آقای حقیقی نه به من مدیون است نه به آقای روحانی، فقط باید به خداوند مدیون باشد، حجت را باید با خدا تمام کنیم، هیچ سفارشی را از هیچکس نپذیریم، هرکسی به شما فشار آورد بگویید وزیر کشور گفته است.
 
رحمانی فضلی گفت: معاون اول دولت قبل اعلام کرد: 20 میلیارد دلار کالای قاچاق داریم 20 میلیارد دلار رقم بسیار بالایی است، چه کسانی از این استفاده می‌کنند؟ مرزنشینان ما در حد باربری هستند.
 
وی افزود: از نظر موضوعی هم ببه بانک مرکزی بر می‌گردد، باید سیستم گردش مالی اعم از ریالی و ارزی ساماندهی شود، باید مسییر چرخش ارز مکانیزه شود چون این مسیر ساماندهی و مکانیزه نشده است شاهد موضوعاتی مثل کلاهبرداری 3 هزار میلیارد تومانی هستیم و هیچ‌کس هم متوجه نمی‌شود درحالیکه طرح ساماندهی ارزی از مجلس چهارم مطرح بوده است.
 
وزیر کشور گفت: اراده مبارزه با قاچاق را نداریم اگر اراده داشته باشیم می‌شود این کار را کرد، اگر بخواهیم می‌توانیم؛ اگر گمرک وظیفه‌اش را درست انجام دهد نباید ستاد قاچاق تشکیل شود، اگر نیروی انتظامی به طور کامل وظیفه‌اش را انجام دهد نباید در خیابانهای تهران مواد مخدر وجود داشته باشد.
 
وی افزود: قاچاق کالا و ارز به پیکره اقتصادی کشور لطمه می‌زند و باعث گسترش بی عدالتی در کشور می‌شود، عده‌ای مفت‌خور همه کاره می‌شوند، تولید ملی می‌خوابد، حقوق گمرکی پرداخت نمی‌شود، بهداشت و امنیت مردم به خطر می‌افتد.
 
رحمانی فضلی گفت: وقتی کنترل به مرزها نداریم مرتباً تودیع معارفه رئیس ستاد برگزار می‌کنیم.
 
وی افزود: رئیس جمهور از ما خواسته است تا وزارت کشور از ستاد قاچاق پشتیبانی کند، وزارت کشور هم با تمام قدرت پشت این موضوع است و می‌تواند کمک کننده باشد، امیدوارم 4 سال دیگر جشن عدم کالای قاچاق در کشور بگیریم و این به نظر من شدنی است لذا گمرک، نیروی انتظامی، بانک مرکزی، وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور و استانداران باید در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز نقض فعال داشته باشند.
 
رحمانی فضلی گفت: بنای ما این است که با نگاهی نرم‌افزاری کاری کنیم تا از قوانین سوء استفاده نشود و معتقدیم گمرک باید مقتدر شود، بانک مرکزی باید اقتدار داشته باشد، اینکه بیش از 10 سال است ما ستاد مبارزه با قاچاق داریم برای جمهوری اسلامی بد است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گمرک ، قاچاق ، مرز ، کالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
محمد
۰۸:۴۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۲
بنام خدا
راهکار جدید ارائه بدهید الان درحدود10الی 15سال است پشت ویترین ها کالای قاچاق دیده می شود چرااز نخبگان استفاده نمی کنند جهت ارائه طرحهای جدید وبه روزدنیا