رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از مجوز دو میلیون تومانی برای واردات کالا برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان هم در راستای معیشت مرز نشینانکه تاکنون 240 تا 250 خانواده کارت دریافت کرده‌اند، خبر داد. -

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرگاران، فداحسین مالکی در مراسم تودیع خود با تاکید بر اینکه آئین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق اعلام شده است، گفت: در اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 که در سازمان بازرسی کل کشور بودم تصمیم گرفته شد تا سازمان از بدنه کارشناسی قویی برخوردار شود که این تصمیم حتی مورد توجه مقام معظم رهبری هم قرار گرفت.
 
وی افزود: در زمانی که در ستاد مبارزه با مواد مخدر هم بودم ما اعلام کردیم که سیاست نداریم لذا نامه‌ای به رهبری نوشته شد و پس از آن مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست 11 بندی را برای ستاد تدوین کرد.
 
مالکی به دوره مسئولیت خود به عنوان سفیر افغانستان اشاره کرد و گفت: وقتی من در افغانستان بودم زنرال ژترائوس فرمانده آمریکا در افغانستان بود که در مصاحبه‌ای اعلام کرد ایران از دین سالاری به غوغا سالاری می‌رود،در همان زمان سفارت پاسخ دندانشکنی دادیم و بعد از 3 سال که پترائوس از افغانستان می‌رفت ما می‌دانستیم که ایران چه کسی را برای افغانستان فرستاده است. در همه این دوران ما سعی کردیم از ادبیات مناسب استفاده کنیم و حتی به تعبیر رئیس جمهور افغانستان هم آمریکایی‌ها به سختی زمین خوردند.
 
وی به دوران خدمت خود در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: در همان روزهای ابتدا نه کسی به ما خوش امد گفت و نه معارفه‌ای برگزار شد ولی ما کارمان را شروع کردیم و اولین موضوعی را که سرلوحه کارخود قرار دادیم تلاش و تعامل بود.
 
رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ما یکی از فرمایشات حضرت آقا را به عنوان یک اصل اساسی برای خودمان قرار دادیم که فرمودند«معیشت مرزنشینان می‌تواند به اقتصاد و شکوفایی کشور کمک کند» که این موضوع را ما جدی گرفتیم. ما معتقدیم که نباید نگاه مسئولان به مرز همیشه تهدید باشد چرا که می‌تواند همیشه فرصت باشد.
 
مالکی گفت: در استان سیستان و بلوچستان روزانه بیش از 3 میلیون لیتر سوخت از کشور خارج می‌شد اما ما جلوی این موضوع را گرفتیم و به صورت قانونمند و از طریق مردم سوخت را صادر کردیم و به دنبال آن هستیم که مرزنشینان ماهانه 300 تا 400 هزار تومان درآمد داشته باشند که این می‌تواند به اشتغال هم کمک کند.
 
وی افزود: مجوز دو میلیون تومانی برای واردات کالا برای مرزنشینان سیستان و بلوچستان هم در راستای معیشت مرز نشینان بود که تاکنون 240 تا 250 خانواده کارت دریافت کرده‌اند.
 
رئیس سابق ستاد قاچاق گفت: آئین نامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز منطبق با شرایط روز کشور تهیه شده است و از آقای حقیقی می‌خواهم تا این آئین نامه سریعاً به دولت ارائه شود.
 
وی افزود: طرح حمایت از معیشت مردم باید در همه استانهای مرزی کشور اجرا شود و حتی در این خصوص استانداران نیز تعامل لازم برای اجرای این طرح را انجام می‌دهند.
 
مالکی با تاکید بر اینکه حوزه پیشگیری از قاچاق را در ستاد تقویت کردیم، گفت: پیشگیری یعنی نظم و انضباط اقتصادی برای جلوگیری از انحرافات.
 
وی افزود: 6 ماهه دوم سال گذشته 6 ماهه سختی بود و حتی یک روز به یکی از مسئولان گفتم نمی‌شود شما کمتر مصاحبه کنید، کمتر بخشنامه صادر کنید.
 
رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در آن شرایط بودند عده‌ای که به دنبال خروج کالاهای اساسی و مورد نیاز معیشت مردم از کشور بودند، عده‌ای به دنبال خروج گندم و حتی خروج طلا بودند اما ما اجازه ندادیم این اتفاق‌ها بیفتد.

وي اظهارداشت: امیدواریم با روی کار آمدن دولت یازدهم و استفاده از خرد و تدبیر و همچنین کنار گذاشتن ادبیات و بداخلاقی‌هایی که در گذشته وجود داشته است شاهد ارتقاء جایگاه کشور باشیم، چرا که در همین فرصت کوتاه هم شاهد تحولاتی در صحنه بین‌المللی و داخلی بودیم.
 
وی افزود: وظیفه و ماموریت ستاد براساس فرمان مقام معظم رهبری به عنوان مهمترین منشور تلقی شده است و حتی در لایحه قانون مبارزه با قاچاق هم از فرمایشات ایشان الهام گرفته شده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: صدور ، مجوز ، قاچاق ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار